کد خبر: ۱۶۴۴۰
حجت الاسلام ارتقایی:

افزایش مشارکت در انتخابات اقتدار ملی را مضاعف می‌کند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: بدون شک مشارکت بالا و افزایش سرمایه اجتماعی اقتدار ملی را مضاعف می کند.
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵

به گزارش روابط عمومی  سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ارتقایی با بیان اینکه مردم پایه و اساس جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار کرد: نظام اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی بوده و نقش مردم در حکمرانی دینی بر کسی پوشیده نیست.


وی افزود: مقام معظم رهبری بار‌ها در تمام گفتگو‌های خود به نقش اصلی مردم اشاره کرده و تأکید به آن داشته‌اند و قطعاً در همچنین نظامی نقش مردم انکارناپذیر و بی‌بدیل خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه حرکت ما نه به سمت غرب و نه شرق است، گفت: پایه و اساس کشور ما مردم هستند.

حجت‌الاسلام ارتقایی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی نمی‌توان نقش مردم را انکار کرد.

وی با اشاره مشارکت دور اول انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: شرایطی را در کشور شاهد هستیم که مشارکت پایین آمده و این باید زنگ خطر را به صدا دربیاورد دو دلیل می‌توان برشمرد یک فضاسازی و پمپاژ ناامیدی دشمنان در سطح جامعه و دوم اختلالات و نارسایی‌های کشور باید قبول کنیم در حوزه اقتصاد که در سال‌های اخیر تأکید رهبری بوده ضعف‌هایی داشته‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: باید این زنگ خطر را بشنویم و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم یکی از اساتید حوزه و دانشگاه به ما می‌گفت در زمان مناظره وقتی در معابر و مغازه‌ها قدم می‌زدم مردم و جوانان تلویزیون و مناظره‌ها را دنبال نمی‌کردند در صورتی که ملاک انتخاب همین مناظرات است.

حجت‌الاسلام ارتقایی با بیان اینکه همچنان خیلی از مردم پای کار انقلاب هستند، گفت: در مسئله حجاب رهبری فرمودند عده‌ای ضعیف الحجاب هستند و باید آن‌ها را پذیرفت امروز عده‌ای هم مخالف اصل نظام نیستند و رهبری را قبول دارند، اما ضعیف الرأی شده‌اند و نسبت به رأی دادند بی‌تفاوت هستند.

وی افزود: این افراد به آثار و تبعات رأی ندادن آگاه نیستند دشمن از این مشارکت پایین بر علیه نظام و سوءاستفاده برای پمپاژ ناامیدی در سطح جامعه بهره می‌برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه تقلیل سرمایه اجتماعی و مشارکت پایین اقتدار ملی را تحت شعاع قرار می‌دهد، گفت: مردم باید مصلحت بالاتر را برای رأی دادن در نظر بگیرند قهر با صندوق جای تسویه حساب و گلایه نیست و در این بزنگاه مشارکت بالا امنیت و اقتدار نظام را تضمین می‌کند.

وی افزود: این افراد کاملاً به نظام اعتقاد دارند، اما بدون شک گلایه‌های به حقی هم دارند.

وی با اشاره به لزوم تبیین لزوم مشارکت بالا بیان کرد: جامعه مذهبی ما، شبکه مبلغین، هیئات مذهبی نباید صحنه را ترک کنند و باید با اعمال نفوذ بالایی که دارند حتی با گفتگوی چهره به چهره لزوم و تأثیر حضور در انتخابات را تبیین کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: طبق آمار مرجع‌های دینی و جامعه مذهبی حتی نسبت به سلبریتی‌ها و بازیگران هم اعمال نفوذ بالاتری در سطح جامعه دارند و باید بیشتر تأثیرگذاری خود را نشان دهند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار