کد خبر: ۱۰۱۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

مشارکت ۱۰۰۰ دختر و پسر نوجوان در طرح کنشگران جهاد تبیین

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: یک هزار نفر از دختران و پسران نوجوان قزوینی در طرح «دختران حاج قاسم» و «رویداد نوآوین» به عنوان کنشگران جهاد تبیین مشارکت می‌کنند.
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین؛  حجت الاسلام پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین روز یکشنبه در نشست خبری سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با اصحاب رسانه اظهارداشت: سازمان تبلیغات اسلامی بعنوان پیشران جهاد تبیین تلاش می‌کند با محور شبکه سازی، گفتمان سازی وتوانمندسازی حلقه‌های میانی و فعالان مردمی برای شکل گیری این موضوع مهم اقدام کند.
وی اضافه کرد: امسال قرار است حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را به عنوان کنشگران جهاد تبیین وارد مشارکت کرده تا با همین مجموعه‌های مردمی بتوانیم برنامه‌های پیش بینی شده فرهنگی را اجرا کنیم.

وی افزود: ترویج ایمان وامیدآفرینی در اولویت برنامه‌های کنشگران مورد توجه خواهد بود تا در جهاد تبیین استفاده شود تا بهترین عملکر وکارآمدی شکل بگیرد.

پورآرین در ادامه تصریح کرد: مهمترین اولویت‌ها در برنامه‌های این اداره، شبکه سازی وگفتمان سازی موضوعاتی، چون عفاف و حجاب، جمعیت و فرزندآوری است و در این عرصه از توانمندی بانوان نیز استفاده خواهیم کرد.
وی گفت: در شرایطی که تمرکز دشمنان بر روی بانوان و دختران بوده ما هم وظیفه داریم با کمک فعالان رسانه، هنرمندان و کنشگران با ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه در مقابله با این تهاجم اقدام کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کاری ما در سال جاری ایجاد و شناسایی شبکه کنشگران دختر است که در این راستا شناسایی ۳۰۰ دختر دبیرستانی مقطع متوسطه اول پس از آموزش و توانمندسازی به عنوان کنشگران جوان در فعالیت‌های فرهنگی جهاد تبیین مشارکت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: در گام اول شناسایی دختران در قالب طرح «دختران حاج قاسم» انجام شده و در تاریخ دهم و ۱۱ تیرماه آموزش آن‌ها در اردوگاه شهید رجایی جهان آباد آغاز می‌شود.
حجت الاسلام پورآرین بیان کرد: طرح دیگر «رویداد نوآوین» با حضور ۱۵۰ نفر از نوجوانان پسر است که در تاریخ ۱۸ و ۱۹ تیرماه آموزش آن‌ها برای توانمندسازی در دستور کار است.
وی بیان کرد: در مجموع بیش از یک هزار نفر از دختران و پسران در طرح‌های دختران حاج قاسم و رویدادنوآوین مشارکت خواهند کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه اظهارداشت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با محور امامان محله  در بیش از ۵۰ محله برنامه‌های متنوعی برای اوقات فراغت اجرا می‌شود.
وی گفت: برای تبیین اهداف دشمنان در موضوع کشف حجاب باید جهاد تبیین را جدی بگیریم و با آکاه سازی و روشنگری و تبیین توطئه دشمنان برای خنثی شدن نقشه بدخواهان همت کنیم.
پور آرین اظهارداشت: حجاب و عفاف از موضوعات محوری مورد توجه دشمنان است که تلاش می‌کنند بی حجابی و بی عفتی را در جامعه رواج دهند که در این زمینه با دو مدل روبرو هستیم.
وی بیان کرد: یک مدل کار سازمان یافته است که باید دستگاه‌های امنیتی و فرهنگی در آن ورود کنند و یک سری بی حجابی ناشی از جهل و ناآگاهی است که برای این گروه بایستی جهاد تبیین و روشنگری با بهره گیری از ابزار هنر و رسانه مورد استفاده قرار گیرد تا غافلان آگاه شوند.
پور آرین یادآورشد: تبلیغات اسلامی یک نهاد گفتمان ساز و آموزش محور است که با رویکرد فرهنگی تلاش می‌کند تا چالش‌های بخش فرهنگی را حل کند. شناسایی، مسئله یابی و حل مشکلات با روایت گری در موضوعات مهم در برنامه‌های امسال هدف گذاری شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار