کد خبر: ۱۰۳۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

مأموریت مهم جامعه‌پردازی ولایی به عهده امامان محله است

مراسم معارفه و تکریم امام جماعت جدید و سابق مسجد چهارده معصوم (ع) خیابان لقمان با حضور حجت‌الاسلام  مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، مراسم معارفه و تکریم امام جماعت جدید و سابق مسجد چهارده معصوم (ع) خیابان لقمان با حضور حجت‌الاسلام  مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام حسینی تکریم و حجت‌الاسلام اسلامی به عنوان امام جماعت جدید این مسجد معرفی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در لوح انتصاب حجت‌الاسلام اسلامی تأکید کرد: ماموریت مهم جامعه‌پردازی ولایی با محوریت مسجد در طول تاریخ بر دوش عالمان دین بوده و اکنون در گام دوم انقلاب، برعهده امامان محله است. امامان محله در این مسیر با اراده‌های استوار، تلاش می‌کنند با بسط و گسترش جریان ولایت عرضی در جامعه و تقویت پیوند‌های اجتماعی میان مردم از جمله پیوند خانوادگی و صله رحم، پیوند همسایگی و پیوند برادری، کشف و سازماندهی ظرفیت‌های بانوان، نوجوانان و جوانان محله و بهره برداری از ظرفیت‌ها و امکانات حاکمیت، برای تحقق امر امام جامعه و الگوی حکمرانی ولایی در ساحت محله گام بر می‌دارند.

در بخش دیگری از این لوح آمده است: امامان محله سرباز سرسپرده‌ی ولایت در جهاد تبیین هستند و مصداق رسولانی که با ایمان به شکوفایی اسلام ناب محمدی (ص) و رفتار مهربانانه و ایثارگرانه، معارف بلند اهل بیت (ع) و محاسن کلام آن‌ها و سبک زندگی و آئین حکمرانی الهی را با تبیین عملی و گفتاری به مخاطبان می‌رسانند تا هدف بزرگ خداوند برای جامعه بشری که قیام به قسط است را محقق نمایند و مردم را پای کار حل نظام مسائل محله و جامعه در تراز تمدنی بیاورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسلامی به عنوان امام جماعت مسجد چهارده معصوم (ع)، ابراز امیدواری کرد کارگزاران آن مسجد و کنشگران محله خیابان لقمان حول محور امام محله و مسجد با همدلی و وحدت برای ساخت جامعه اسلامی تلاش کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار