کد خبر: ۱۰۷۴۳
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

امام سجاد (ع) طلایه دار جهاد تبیین بودند

حجت الاسلام رضا دیلمی گفت: امام سجاد (ع) طلایه دار جهاد تبیین بودند و در راستای تبیین اهداف گفتمان ساز عاشورا نقش بی‌بدیلی داشتند.
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امام سجاد (ع) طلایه دار جهاد تبیین بودند و در دوران اسارت در راستای تبیین اهداف گفتمان ساز و تمدن ساز عاشورا نقش بی‌بدیلی داشتند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید اینکه اگر حضور مؤثر امام سجاد (ع) در کنار عمه بزرگوارش حضرت زینب (س) نبود واقعه کربلا در کربلا می‌ماند، گفت: در شرایطی که یزید ملعون، سرمست حادثه کربلا بوده و خود را در اوج قدرت می‌دید، امام زین العابدین (ع) با درایت، هوشمندی و شجاعت در کوفه و شام ساختار منحوس جریان یزیدیان عالم را به هم ریخت.

وی ادامه داد: امام چهارم شیعیان (ع) پس از اسارت در صحرای کربلا تا روزی که به شهادت رسیدند در راستای ایجاد و تحقق حاکمیت توحیدی تلاش کرند و زحمات زیادی برای تشکیل جبهه اسلام ناب کشیدند.

دیلمی با اشاره به اینکه در شرایط خفقان حاکم در دوره امام سجاد (ع) ایشان با استفاده از دو سلاح «بکاء» و «دعا» به روشنگری جامعه پرداختند افزود: مجموعه ارزشمند صحیفه سجادی که از امام سجاد (ع) به یادگار مانده است، حاوی مطالب بسیار ارزشمندی است که می‌تواند برای همیشه تاریخ راهگشای مشکلات باشد.

وی با تأکید اینکه یکی از دهشتناک‌ترین و پراختناق‌ترین دوران‌های تاریخ اسلام  مربوز به زمان امام زین العابدین (ع) به شمار می‌آید، گفت: شیعه در این برهه، هم از بُعد اعتقادی و هم از بُعد سیاسی در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد و تشکیلات و انسجام آن فروپاشیده و در آستانه انقراض قرار گرفته بود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان افزود: امام سجّاد (ع) با بهره‌گیری از اصل «تقیّه»، هستی و دوام شیعه را حفظ کرده و در پوشش آن، جامعه شیعی را رهبری کردند که از جمله کار‌های بسیار مهمی که آن حضرت در راستای حفظ و رهبری جامعه شیعی انجام دادند، موضع‌گیری‌های بجا و به موقع ایشان در برابر قیام‌ها و شورش‌ها و نیز مواضع آن بزرگوار در قبال عملکرد حکّام اموی عصر خویش بود.
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار