کد خبر: ۱۰۸۶
دکتر «رامتین شهبازی» معاون دانشکده هنر سوره :

دانشکده هنر سوره قطب علمی کشور است

دکتر «رامتین شهبازی» را مدیر گروه سینما و معاون دانشکده هنر دانشکده سوره است و به‌دلیل حضور فعالی که در عرصه داوری و نقد در جشنواره‌های فیلم کوتاه دارد، توانسته است تمایل دانشجوها را برای ورود به عرصه فعالیت‌های سینمایی و فیلم کوتاه در کشور و عرصه‌های بین‌المللی افزایش دهد. شهبازی فعالیت خود را با نگارش نقد سینمایی و مقاله در مطبوعات شروع کرد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره و کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی است.
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، معاون دانشکده هنر سوره و مدیر گروه سینمای این دانشکده می‌گوید: «دانشگاه سوره مأموریت‌محور اداره می‌شود. از آنجا که این دانشگاه زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است، تلاش می‌کند نیرو‌های متعهد، انقلابی و مسلمان را تربیت و جذب کند».
شهبازی در پاسخ به این پرسش که آیا با این شرایط هنرمندان این مجموعه قدرت انتخاب دارند و این وضعیت سبب نمی‌شود که سوژه‌ها محدود شوند، پاسخ می‌دهد: «نه اصلاً این‌طور نیست. یک نگاه اجمالی می‌گوید که ما اصلاً هنرمندانمان را محدود نمی‌کنیم، بلکه یک چهارچوب برای رسیدن به اهداف مشترک وجود دارد. در حال حاضر دانشکده هنر سوره قطب علمی و هنری در کشور است».
او درباره ارتباط دانشگاه و سینما می‌گوید: «متأسفانه فاصله بین دانشگاه و سینما بسیار زیاد است، اما استادان دانشگاه سوره همیشه تلاش کرده‌اند این فاصله را به حداقل برسانند. آنچه اهمیت دارد حس پیشرفت در دانشجویان دانشکده هنر است. شاید این حس را از استادانشان می‌گیرند یا، چون دانشگاه به‌صورت غیرانتفاعی اداره می‌شود، دانشجویان تلاش می‌کنند که بتوانند برتری علمی خودشان را ثابت کنند و به همین دلیل با سرعت بیشتری وارد عرصه تولید محتوا می‌شوند».
همچنین شهبازی به این موضوع اشاره می‌کند که سوره علاوه بر تربیت دانشجویان متعهد تلاش می‌کند نیروی انسانی خود را از میان دانشجویان نخبه خودش انتخاب کند و درواقع یکی از بلندترین گام‌هایی که برداشته تربیت استاد و نیروی انسانی کارآمد در عرصه تدریس است. مدیران دانشگاه تلاش می‌کنند کادرسازی را از میان خود دانشجویان نخبه دانشگاه داشته باشند و این امر علاوه بر امتیاز، می‌تواند انگیزه دوچندانی را به دانشجویان سوره بدهد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار