کد خبر: ۱۱۸۷

تلاش می‌کنیم ورود به عرصه نویسندگی برای زنان تسهیل شود

دبیر کانون بانوی فرهنگ گفت: تولد بانوی فرهنگ، بهانه‌ای است تا طی نشستی رویکرد خود را برای سال بعد تعریف کنیم.
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،  نشست رسانه‌ای «جشن تولد ۵ سالگی همایش بانوی فرهنگ» با حضور «سارا عرفانی» نویسنده و دبیر کانون «بانوی فرهنگ» و «معصومه امیرزاده» مسئول آموزش کانون بانوی فرهنگ در سالن «امیر حسین فردی» حوزه هنری برگزار شد.
عرفانی در این نشست با بیان اینکه کانون بانوی فرهنگ یک انجمن ادبی است که تربیت نویسنده برای خلق آثار خوب در حوزه ادبیات داستانی را در دستور کار دارد افزود: سعی ما بر این است تا فضایی را متناسب بانوان داشته باشیم و تلاش می‌کنیم ورود به عرصه نویسندگی برای مادران و زنان تسهیل شود برای مثال با تشکیل کلاس‌های مجازی و یا فراهم کردن فضایی برای برای نگهداری کودکان فضا را برای حضور بانوان فراهم می‌کنیم و امیدواریم این کانون به محل همیشگی بانوان علاقه‌مند به نویسندگی تبدیل شود.
دبیر کانون بانوی فرهنگ در ادامه با اشاره به اینکه کانون بانوی فرهنگ فعالیت خود را از سال ۹۵ آغاز کرد و الان با همکاری حوزه هنری فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد، گفت: تلاش می‌کنیم فضای حمایتی را داشته باشیم تا بانوان بدانند فضایی برای کمک به آنان وجود دارد؛ همچنین پس از آموزش به بانوان آثار را رصد کنیم و به چاپ آن کمک کرده و رونمایی هم داشته باشیم تا آثار دیده شود و دوستان نوقلم به بدنه نویسندگان اضافه شود.
عرفانی در ادامه با بیان اینکه در جشن چهار سالگی نگاه به گذشته بود و درباره کهن الگو‌های زن در شاهنامه کارگاه بررسی گذاشتیم، گفت: کانون بانوی فرهنگ هم اکنون ۳۰ عضو فعال و ثابت دارد و کلاس‌های آموزشی آن با ۵۰ نفر ظرفیت برگزار می‌شود.
عرفانی اذعان کرد:  پیش از برپایی «جشن تولد ۵ سالگی همایش بانوی فرهنگ» دو کارگاه «عناصر متن دراماتیک» و «امر زنانه و روایت» برای همه نویسندگان برگزار می‌شود. روز چهارشنبه صبح (۴اسفند) نیز جلسه نقد و بررسی آثار کلرژوبرت، نویسنده کودک و روند پیشرفت این نویسنده را از ساعت ۳ تا ۵ برگزار می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کانون بانوی فرهنگ هر سال عضوگیری می‌کند و امسال هم همزمان با جشن کانون بانوی فرهنگ فراخوان عضو گیری منتشر می‌شود، گفت: جایزه سالانه بانوی فرهنگ را از امسال در راستای کار داریم و قرار است هر سال به یک نویسنده جایزه دهیم که امسال از جدیدترین کتاب خانم کلر ژوبرت، ضمن رونمایی، تجلیل می‌شود. علاقمندان می‌توانند برای عضویت در این کانون به سایت https://www.banooyefarhang.com/ مراجعه کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار