کد خبر: ۱۱۹۹۰
بنیاد هدایت | در جمع بانوان شبکه شریکه الامام مطرح شد؛

بانور؛ تلاشی برای زمینه‌سازی ظهور

حجت الاسلام میرمحمدیان در جمع بانوان شبکه شریکة الامام گفت: مساجد همان نقاط ارتباطی هستند که اعضای جامعه را به هم پیوند می‌دهند و نقطه‌ای هستند که استخوان بندی این تمدن را در محله‌ها شکل می‌دهند.
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

بانور؛ تلاشی برای زمینه سازی ظهوربه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، جمعی از راهیاران شبکه شریکه الامام از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز بازدید کردند و سپس پای سخنان حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت نشستند و در پایان در نشست‌های تخصصی شرکت کردند.

حجت الاسلام میرمحمدیان در جمع بانوان شبکه شریکة الامام در این جلسه گفت: اگر هرکس در محله و روستا و شهر خود شروع به فعالیت کند و بر اساس نقشه راه پیش برود به سمت تمدن اسلامی خواهیم رفت. مساجد همان نقاط ارتباطی هستند که اعضای جامعه را به هم پیوند می‌دهند و نقطه‌ای هستند که استخوان بندی این تمدن را در محله‌ها شکل می‌دهند.  

وی افزود: خاصیت مسجد و مدل امامت این است که نقشه راه را به ما نشان می‌دهد و اگر ما نقشه را درست بدانیم هرجایی که باشیم و کار کنیم در مسیر تمدن سازی و مقدمه سازی ظهور قدم برداشته‌ایم.

حجت الاسلام میرمحمدیان در ادامه به نقش بانوان و آنچه در مهرواره بانور رقم خورد اشاره کرد و گفت: بانور یعنی بانویی که از جنس نور است؛ این بانو نقشه را بلد است و می‌داند که مسجد امام محور است و بر همین اساس فعالیت می‌کند. این‌ها بانوانی هستند که نقشه را فهمیده‌اند و عزم کرده‌اند در مسیر ظهور حركت كنند.
وی ادامه داد: یک روز کرونا است و کنش این بانو اجتماعی است و یک روز در برابر تمدن غربی که به دنبال فروپاشی خانواده است عزم می‌کند تا در مسیر استحکام خانواده و تعالی آن قدم بردارد و منازعات را ازبین ببرد و گاهی در دوره‌ای است که اساسی‌ترین جهاد، امیدآفرینی است، بانور در این مسیر تلاش می‌کند؛ روایت خوبی‌ها می‌کند و آن را نشر می‌دهد و بانور در زمان جهاد تبیین به تفکر دشمن هجوم می‌برد و تلاش می‌کند الگوی پیشروی زن را به رخ عالم بکشد.
مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان اینکه در مهرواره بانور ۳۶ هزار بانوی فعال پای کار آمدند خاطرنشان کرد: ما ۱۸ میلیون بانوی خانه دار داریم که اگر از هر ۱۰ نفر یکی در تیم بانور باشند و حاضر باشند روزی یک ساعت در فضای مجازی کار جهاد تبیینی کنند و یا خدمت دیگری در مسیر ظهور بردارند می‌توانند قدم‌های بزرگی در این مسیر تمدن سازی بردارند.

 

ارسال نظر