کد خبر: ۱۲۱۰۶
سازمان دارالقرآن الکریم | برای حفظ موضوعی ۱۲ آیه مرتبط با حجاب و عفاف

«مستورا» رونمایی شد

نشست رونمایی از دو کتاب مرتبط با حفظ موضوعی قرآن با نام «مستورا» برگزار شد.
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست رونمایی از دو کتاب حفظ موضوعی آیات مرتبط با حجاب و عفاف با نام «مستورا» صبح روزشنبه ۲۷ آبان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسملین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام علی تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و جمعی از کارشناسان قرآنی و اهالی رسانه برگزار شد.

در این نشست محمدمهدی بحرالعلوم مسئول دبیرخانه حفظ قرآن کریم درباره طرح حفظ موضوعی گفت: حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی با رویکرد تدبر محور در چند گام تعریف شده است. گام اول این طرح که حفظ ۱۲ آیه مرتبط با حجاب و عفاف است از فردا آغاز می‌شود؛ و گام دوم آن در ماه مبارک رمضان ادامه پیدا می‌کند.

مسئول دبیرخانه حفظ قرآن کریم درباره گام اول این طرح که با توزیع کتابچه آن آغاز می‌شود توضیح داد: برای حفظ کوتاه مدت دو کتابچه در نظر گرفتیم که یکی از آن‌ها رویکرد تبیین آیات را دارند و کتابچه دیگر در قطع کوچک‌تر برای آموزش حفظ است. در هر دو کتابچه قسمت‌هایی تعبیه شده که شامل رمزینه‌های حاوی فیلم‌های آموزشی است.

بحرالعلوم درباره دربرگیری آموزش‌ها ادامه داد: در این طرح کلاس‌ها یا به صورت حضوری یا به صورت مجازی است. آموزش‌های قرآنی برای اقشار مختلف درنظر گرفته شده است، اما تببین آیات در سه سطح مخاطب دانش آموزی، مخاطب دانشجو و مخاطبان کنشگر مانند طلاب است. در سطح دانش آموزی در پیام‌رسان شاد حضور داریم و برای بقیه اقشار نیز در پیام رسان روبیکا.

وی در خصوص فرایند بازخورد گیری اضافه کرد: به صورت روزانه علاوه بر بحث آموزش، مسابقاتی داریم که به صورت سوالاتی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد و مسابقه نهایی نیز در۱۳ تا ۱۸ آذرماه برگزار می‌شود.  

بحرالعلوم در پایان یادآور شد: این طرح از فردا در قالب ارسال پیامکی برای همگان اطلاع‌رسانی خواهد شد و جزئیات بیشتر آن متعاقباً منتشر می‌شود.

«مستورا» رونمایی شد

ارسال نظر