کد خبر: ۱۲۲۸۴

جشن تکلیف دختران کرد ایرانی در مریوان

جشن تکلیف ۱۸۰۰ دختر کرد ایرانی در مریوان برگزار شد.
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی، چند سالی است که برگزاری جشن تکلیف در کشور شوروحال خاصی پیدا کرده و مراکز فرهنگی و مدارس با اهتمام بیشتری به برگزاری این مراسم می‌پردازند.

رسیدن به سن تکلیف و رسیدن به تعالی و اوج بندگی اتفاق کوچکی نیست؛ جشن تکلیف یکی از لحظات ناب و سرنوشت‌ساز برای کودکان است که برای همیشه در ذهن آن‌ها می‌ماند.

هیاهوی نوگلان کُرد ایرانی در جشن بندگی

همین امر است که خانواده‌ها و مدارس را به تکاپو می‌اندازد تا روز خاطره انگیزی را برای نوگلان رقم بزنند. روزی که شیرینی‌اش سال‌ها زیر زبانشان بماند و با یادآوری‌اش لبخند روی لبانشان شکوفه بزند. روزی مثل روز «جشن فرشتگان کرد ایرانی» در مجموعه زاگرس شهرستان مریوان و نماز جماعت خواندن فرشته‌های ۹ ساله به امامت امام جمعه شهر مریوان.

جشن فرشته‌های کرد ایرانی بعد از ظهر روز چهارشنبه با مشارکت ادارات و با حضور ماموستا شیرزادی، امام جمعه شهر مریوان و حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه استان کردستان و سایر مسئولان در مجموعه زاگرس شهر مریوان برگزار شد.

هیاهوی نوگلان کُرد ایرانی در جشن بندگی

یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر پایه سوم مدارس شهرستان مریوان، فرش محل برگزاری مراسم را با شکوفه‌های چادر رنگی‌هاشان گلباران کردند.

در این جشن دانش‌آموزان با حضور و مشارکت در برنامه‌های متنوع و شاد، با احکام آشنا شده و رسیدن به سن عبادت و بندگی را جشن گرفتنند.

در این مراسم، نماینده ولی فقیه کردستان برای لحظاتی پشت بلندگو رفت و چند کلامی با بچه‌ها حرف زد.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در سخنان کوتاهی با تبریک جشن تکلیف به دختران گفت: سن تکلیف از اهمیت زیادی برخوردار است و به منزله دعوت رسمی خداوند برای حضور در میهمانی بندگی است.

هیاهوی نوگلان کُرد ایرانی در جشن بندگی

وی خطاب به دختران افزود: از امروز به بعد شما دانش‌آموزان باید بیش‌تر از قبل یاد خدا را زنده نگه دارید و عبادات خود را به صورت کامل به جا بیاورید و هرچه که می‌خواهید را از محضر خدا بخواهید چرا که شما از امروز به خدا نزدیکتر هستید.

وی اعلام کرد: جشن تکلیف الهی اهمیت زیادی دارد و رسیدن به تکلیف نشان‌دهنده آمادگی انسان برای به جا آوردن فرامین الهی است.

هیاهوی نوگلان کُرد ایرانی در جشن بندگی

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به این دختران نوگل باغ الهی توصیه کرد: لازم است که دختران در زندگی به سه وظیفه عمل کنند. شما دختران باید همواره قدر خود، مادران و معلمان خود را بدانید و در اجرای عبادات دینی و مذهبی بیش از پیش کوشا باشید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار