کد خبر: ۱۲۵۱۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

مؤمنین مراقب ترویج اسلام منهای روحانیت، مجالس مذهبی سکولار و تخریب چهره‌های موثر دینی باشند

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی: شایسته است مومنین ضمن تاکید بر پر رونق نمودن مجالس دینی نسبت به این سه خط خطرناک هشیاری لازم را همچنان داشته باشند.
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

مؤمنین مراقب ترویج اسلام منهای روحانیت، مجالس مذهبی سکولار و تخریب چهره‌های موثر دینی باشندبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و برپایی مجالس سوگواری در مساجد و حسینیه‌ها اظهار کرد: دشمنان اسلام از دیرباز شیوه‌های مختلفی را برای بی اثر کردن محافل مذهبی در تعظیم شعائر دینی استفاده می‌کردند و در نیم قرن اخیر هم به دلیل آنکه انقلاب اسلامی ایران پیش قراول قیام جهانیان علیه استکبار جهانی و صهیونیسم می‌باشد، دست از توطئه و پیکار خود بر نداشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: این دشمنان همواره از سه روش ترویج اسلام منهای روحانیت، برپایی مجالس مذهبی سکولار و تخریب چهره‌های موثر در مجالس دینی اعم از روحانیون، مداحان و برگزار کنندگان برای ضربه زدن به اسلام ناب محمدی (ص) و مذهب تشیع استفاده می‌نمایند؛ لذا مومنین باید همیشه نسبت به این دسیسه و حربه‌ها هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه از اوایل انقلاب اسلامی ملی گرا‌ها و طرفداران نهضت آزادی بسیار دنبال این بودند که روحانیت را از میدان تبلیغ و اثرگذاری خارج نمایند، ابراز نمود: در این سال‌ها دستگاه تبلیغی دشمن به صورت غیرمستقیم حامی هیئات و محافل سکولار بوده و به تشویق افرادی که دین را از سیاست جدا می‌دانند پرداخته است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به سومین شیوه دشمن برای ضربه زدن به اسلام بیان کرد: دشمن آندسته از روحانیون، مداحان و اثرگذاران مجالس مذهبی که توانایی جریان سازی اجتماعی در ابعاد مختلف جامعه را داشته همواره مورد تخریب جدی خود توسط رسانه‌های خارجی و داخلی قرار داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه اختلاف سلایق نباید بهانه دست دشمن دهد، اذعان داشت: به همین جهت تمامی تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی باید اصرار داشته باشند که از روحانیون انقلابی در مجالس استفاده شود و چهره‌های انقلابی غیر روحانی نیز در محافل بصیرتی و تحلیلی مردم را از بیانات خود بهره‌مند کنند.

وی همچنین ادامه داد: مسئولین هیئات مذهبی مراقب باشند به بهانه اینکه می‌خواهیم اخلاق فردی اعضا و شنوندگان مراسمات هیئت را ارتقا دهیم در دام سکولار اندیشان و انجمن‌های حجتیه گرفتار نشوند، زیرا این افراد که با تابلوی سکولاری و ضد سیاست انقلابی به مجالس ورود نمی‌کنند و چه بسا از بیان شیرین و وجهه اخلاقی خوبی هم برخوردار هستند، ولی به طور مثال حاضر به موضع گیری علیه جنایات یزیدگونه رژیم جعلی صهیونیستی و حمایت از فلسطین نیستند.

حجت الاسلام مهدوی در پایان تصریح کرد: شایسته است مومنین ضمن تاکید بر پر رونق نمودن مجالس دینی نسبت به این سه خط خطرناک هشیاری لازم را همچنان داشته باشند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار