کد خبر: ۱۶۷۶۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

فعالیت های قرآنی با محوریت پایه گذاری تمدن قرآنی در جامعه اجرا شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فعالیت های قرآنی در جامعه باید بر اساس پایه گذاری تمدن قرآنی و عمل مردم به قرآن اجرا شود.
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در همایش علمی تخصصی بررسی شیوه‌های نگارش و علامت گذاری قرآن کریم در سخنانی اظهار کرد: همگرایی نهاد‌ها و عزم جهادی قرآنیان در جهت رشد فرهنگ قرآنی کشور از اقدامات موثر در سال‌های اخیر در حوزه قرآنی محسوب می‌شود.


وی به اهمیت رسم الخط قرآن در سهولت قرائت قرآن اشاره کرد و افزود: قرائت قرآن اولین راه ارتباطی مردم با قرآن است که باید با رسم الخط مناسب کاری کنیم که مردم به راحتی با قرآن انس داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پایه گذاری تمدن قرآنی در جامعه را هدف غایی در برنامه‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: تبدیل تلاوت قرآن به عمل صالح در بین مردم اولویت مهم در فعالیت‌های قرآنی است و امتداد این امر باید تمدن قرآنی و اسلامی را در جامعه پایه گذاری کند.

در ادامه مجید تقی زاده مدیر آموزش و ترویج مرکز طبع و نشر قرآن کریم، در سخنانی گفت: مرکز طبع و نشر قرآن کریم به منظور معرفی و ترویج مصحف جمهوری اسلامی ایران و آموزش روش تدریس روخوانی این مصحف و نیز ارتقاء سطح کیفی آموزش روخوانی قرآن کریم در میان معلمان و مربیان، اقدام به برگزاری همایش‌های استانی با حضور مربیان و دست‌اندرکاران آموزش روخوانی قرآن می‌کند که برای اولین بار در استان اردبیل در حال برگزاری است.

در این همایش که بمدت دو روز سوم و چهارم مرداد ماه در سالن همایش پارک بانوان اردبیل برگزارمی شود، جمعی از مسئولین ادارات و نهاد‌های فرهنگی و مربیان قرآن حضور دارند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار