کد خبر: ۱۲۷۶۰
سوره مهر | قصه یک دختر نازپرورده که دفاع مقدس زندگی‌اش را عوض می‌کند؛

«دختر شینا»، عاشقانه‌ای که جنگ سرنوشتش را عوض کرد

«دختر شینا» نام رمانی عاشقانه است که زندگی قدم خیر محمدی کنعان همسر یکی از شهدای دفاع مقدس را به قلم بهناز ضرابی زاده روایت می‌کند.
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی، «دختر شینا» نام رمان عاشقانه‌ای از دوران جنگ است که به قلم بهناز ضرابی زاده نوشته شده است. این کتاب خاطرات قدم خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر است. سردار شهید ستار ابراهیمی، اهل استان همدان بود که در عملیات والفجر۸ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

«دختر شینا»، که در سال ۹۳ توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید با استقبال مخاطبان ادبیات پایداری رو به رو شده و جزو نخستین آثار در زمینه خاطرات زنان از دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

قدم خیر محمدی که رمان «دختر شینا» از زبان او نوشته شده با وجود از دست دادن همسر خود در بیست و چهار سالگی، در طول عمرش ازدواج مجدد نکرد و پنج فرزند خود را به تنهایی پرورش داد. در کتاب «دختر شینا»، محمدی که هنگام ازدواج تنها ۱۴۴ سال سن داشت، آرام آرام در پستی و بلندی‌های زندگی به صلابتی دست یافته که توانسته از پس زندگی بدون همسر و بزرگ کردن بچه‌هایش بر بیاید.

او در ابتدا برخلاف بسیاری از همسران ایثارگر که شوهران خود را از لحاظ روانی برای جهاد و دفاع از انقلاب آماده می‌کردند، آمادگی این را نداشت که همسرش را به جبهه‌های جنگ بفرستد، چه برسد به اینکه او را اینقدر زود از دست بدهد، اما بازهم با تمام مشکلات زندگی مواجه شد و مقابل آن‌ها قد خم نکرد.

توانایی نویسنده کتاب در ایجاد انسجام در داستان، و رازآلود بودن آن برای کشف فلسفه نام‌گذاری کتاب در بین تار و پود رمان، نکته قابل توجهی است که خوانندگان این کتاب را تا پایان برای خواندن «دختر شینا» با خود همراه می‌کند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار