کد خبر: ۱۲۸۲۸
۲۵ آذر | حجت‌الاسلام قمی در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام مطرح کرد

اعتکاف؛ پایگاهی همچون دوکوهه برای آمادگی رزم در میدان جهاد تبیین

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی در هم‌اندیشی راهبری اعتکاف، گفت: همان‌گونه که در زمانه دفاع مقدس، رزمندگان برای ایجاد آمادگی معنوی و خودسازی در دوکوهه جمع می‌شدند، آیا امروز معتکفین را می‌شود جهت حضور در میدان جهاد تبیین آماده کرد؟
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در هشتمین برنامه هم‌اندیشی راهبری اعتکاف سراسر کشور که در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، گفت: مردم اعتکاف را همه جا برگزار می‌کنند و وظیفه ما آن است که مراقبت کنیم مشکلی در خدمت‌رسانی به آن‌ها صورت نگیرد. البته نباید شرکت کنندگان در اعتکاف احساس کنند که فقط شرکت کننده هستند؛ آن‌ها باید خودشان این مراسم را پیش ببرند و نباید نهاد‌ها و سازمان‌ها تصدی میدانی داشته باشند. وقتی خود مردم برگزارکننده و شرکت‌کننده مراسم اعتکاف باشند، خود این حلقه میانی که اعتکاف را مردمی هدایت می‌کند، قابل بررسی و مطالعه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان آن که امام خمینی (ره) صرف حضور در اعتکاف را در مایه اصلی انقلاب اسلامی عدالت نمی‌داند، تصریح کرد: مشی انقلاب اسلامی آن است که در آینده معنویت گسترش پیدا کند و انسان‌ها تربیت شوند؛ همانگونه که امروز ۱۱ میلیون نفر از مردم ایران در پویش «حریفت منم» در حمایت از مردم غزه و فلسطین، از شهادت طلبی حرف می‌زنند. وی افزود: برای حضور جوانان و نوجوانان در برنامه‌های معنوی باید روش درست را پیدا کرد و به فرموده رهبرمعظم انقلاب باید زبان گفتگو با آن‌ها را بلد باشیم.

حجت‌الاسلام قمی با تاکید بر آن که در این هم‌اندیشی جمع شده‌ایم تا عقبه استراتژیک نظام را تعمیق بخشیم، اضافه کرد: کدام طرح راهبردی می‌تواند حرکت معنوی اعتکاف را تبدیل به راس‌المال نظام کند؟ همان‌گونه که در زمانه دفاع مقدس، رزمندگان برای ایجاد آمادگی معنوی و خودسازی در دوکوهه جمع می‌شدند، آیا امروز معتکفین را می‌شود جهت حضور در میدان جهاد تبیین آماده کرد؟

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اجتماع بزرگ عاشقان حسینی در کربلا و اربعین گفت: غیر از حدود ۴.۵ میلیون زائری که در ایام اربعین خود را به کربلای معلی رساندند، حدود ۱۵ میلیون آشفته از جاماندگی نرسیدن به کربلا در روز اربعین در ایران اسلامی به خیابان‌های کشور آمدند. این اجتماع را ندیدن و در جمع بندی‌ها این موضوع را برای نماد معنویت مردم ایران لحاظ نکردن ظلم است. یکی از مهمترین کارها، روایت هنرمندانه از همین حضورهاست.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار