کد خبر: ۱۲۸۶۹
دومين كنگره استانی بانوان؛

مراسم تجلیل از برگزیدگان و حافظین و قاریان دانش آموزی شهرستان مریوان برگزار شد

تجلیل از برگزیدگان و حافظین و قاریان دانش آموزی که در هفته قرآن و عترت از مدرسه بعثت مریوان حائز رتبه شده بودن با حضور حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار گردید.
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مراسم تجلیل از برگزیدگان و حافظین و قاریان دانش آموزی که در هفته قرآن و عترت از مدرسه بعثت حائز رتبه شده بودند؛ با حضور حجت الاسلام حسن ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی و نعمت الله مرادی مدیر آموزش و پرورش مریوان و مدیر مدرسه بعثت خانم سیران زاهدی پور با همکاری اداره تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات این  اداره کل برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام ورهرام اظهار داشت: قرآن کتاب آسمانی و معجزه حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله می‌باشد، و مسیر نیکوکاری و خیر را از راه زشتی و بدی‌ها تمییز و به انسان‌ها نشان داده است که با رعایت چه اصولی و معیار‌هایی بتوانند مسیر سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی را بیابند. وی افزود: قرآن باید در گروه‌های مختلف جامعه معرفی شود و نتیجه مطلوبی که رهبر در سخنانشان به آن اشاره کردند، همان آشنایی اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان، نونهال تا کهن‌سال با بحث قرآن و برکات آن در زندگی است.

در ادامه این جلسه نعمت الله مرادی مدیر آموزش و پرورش مریوان تصریح کرد: قاریان، فعالان و حافظان قرآنی در کشور ما، قشر مهم و تأثیر گذاری به شمار می‌آیند، معرفی و آموزش راه آنان بخشی از برنامه‌های توسعه‌ی و ترویج فرهنگ قرآنی کشور است.

مرادی ابراز داشت: تعبیر قهرمانان قرآنی مدتی است که از سوی مخاطبان با استقبال خوبی مواجه شده و این نشان دهنده علاقه مردم به قرآن و خادمان آن است، از این رو اگر قهرمانان قرآنی کشور را به طور برنامه‌ریزی شده‌ای معرفی کنیم؛ می‌توانیم برای فرزندانمان و نسل جوان الگو‌هایی مناسب و در خور شان یک جامعه‌ی اسلامی بسازیم.

مدیر آموزش پرورش مریوان در پایان سخنان خود با بیان اینکه شناخت، اولین و مهم‌ترین گام در مسئله فرهنگ‌سازی است، بیان داشت: تجلیل و معرفی ویژه این فعالان قرآنی می‌تواند دلیلی بر ایجاد کنجکاوی در بین مردم شود؛ اگر با فکر و هدایت شده این روز را پاس بداریم می‌توانیم به تمام سوال‌های ایجاد شده پاسخ دهیم، زیرا آگاهی خود منجر به انگیزه است، تصور کنیم چقدر زیباست وقتی که تمام مردم و مسئولین انگیزه و دغدغه‌ی قرآن و دین مبین اسلام را داشته باشند.

ارسال نظر