کد خبر: ۱۳۰۱۳
صبح امروز برگزار شد؛

دوره آموزشی شناخت هیأت مذهبی و تشکل‌های مردم در بندرعباس

دوره آموزشی شناخت هیأت مذهبی و تشکل‌های مردم با حضور ویژه کارکنان تبلیغات اسلامی هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی فرهادزاده استاد حوزه و دانشگاه در این دوره آموزشی اظهار کرد: درخت انقلاب تنومند شده و مسیر آن به سمتی می‌رود که این پرچم به دست صاحب اصلی آن، حضرت مهدی موعود (عج) برسد.

وی افزود: منکر وجود مشکلات در کشور نیستیم، اما مردم تا پای جان نسبت به آرمان‌های امام خمینی ره و انقلاب اسلامی ایران پایبند هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرهادزاده گفت: انقلاب اسلامی ایران ریزش‌ها و روش‌هایی داشته است، اما آنچه مهم است وفاداری مردم به این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و منشأ همه اینها، بصیرت و آگاهی مردم است.

وی ادامه داد: به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حکومت ۲۵۰۰ ساله را با... به زمین زدیم چراکه امام راحل به قدرت مردمی اعتقاد داشتند و سربازان خود را نوزادان در گهواره معرفی کرده بودند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام خمینی (ره) به قوم خود ایمان داشتند و در ایام تبعید هرگز تغییری در رفتار و اعمال امام راحل ایجاد نشد.

فرهادزاده تصریح کرد: هیأت مذهبی دارای اصول هیأت‌داری است و برای مدیریت یک مرکز فرهنگی باید نسبت به آن شناخت داشته باشد. راه صحیح مدیریت یا همان پیگیری مشکلات قانونی هیأت مذهبی، عشق به هیأت و خدمت عالمانه باشد، به عنوان مثال زمین هیأت، غصبی نباشد.

وی تأکید کرد: هیأت مذهبی، محلی برای اعمال تبعیض نژادی نیست لذا همه باید در این مکان معنوی حضور داشته باشند. رعایت این مورد، از اصولی‌ترین راه‌های مدیریت صحیح یک هیأت مذهبی است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه، از رضای خدا و اهل بیت علیهم السلام به عنوان دومین اصول راه‌های مدیریت صحیح یک هیأت مذهبی نام برد و گفت: هرچند رضایت مردمی مهم است، اما در ارایه خدمت به هیأت مذهبی باید رضایت خدا و ائمه اطهار علیهم‌السلام مدنظر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرهادزاده بیان کرد: سومین اصول هیأت‌داری این است که مداح حال مستمع را رعایت کند، اصل مراسم باید با یک شخصیت روحانی باشد و سپس تایم مشخصی را برای اجرای مداحی درنظر گرفته شود تا برای همسایگان هیأت، مزاحمت ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: سخنران باید با جان و دل به دنبال ارایه راهکار‌های تحکیم بنیان خانواده و تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی باشد تا آمار ازدواج افزایش و طلاق در جامعه کاهش یابد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار