کد خبر: ۱۳۰۶۹
در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه (س)؛

مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) هرمزگان با نماینده ولی فقیه دیدار کردند

در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیه، مداحان ، ذاکرین و شاعران آئینی با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان دیدار کردند.
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، عصر دوشنبه یازدهم دی ماه سال جاری، مداحان، ذاکرین و شاعران آئینی استان هرمزگان به همراه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، با آیت‌الله محمد عبادی‌زاده نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهرستان بندرعباس دیدار کردند.

قرائت آیاتی از کلام وحی توسط یکی از مداحان جوان استان هرمزگان آغازگر این برنامه بود.

هیأت‌های مذهبی از ظرفیت مداحان استانی بهره ببرند

آیت‌الله محمد عبادی‌زاده نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر ایجاد حلقه اتصال بین مجموعه مداحان و شاعران افزود: آنگونه که باید، از ظرفیت مداحان استانی در برنامه‌های هیأت‌های مذهبی استفاده نمی‌شود، سؤال اینجاست که چرا برای سرمایه‌های خودمان ارزش قائل نمی‌شویم؟

وی اذعان داشت: رسانه‌ای بودن و جذب جمعیت بیشتر توسط مداحان کشوری، تنها توجیهی هیأتی‌ها برای استفاده از حضور مداحان کشوری در برنامه‌هایشان است، البته مداحان استان هرمزگان هم ظرفیت رسانه‌ای شدن را دارند.

امام جمعه شهرستان بندرعباس اضافه کرد: برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت مداحان استانی در برنامه‌های هیأت‌های مذهبی، باید فرهنگ‌سازی کرد و رسانه نیز باید در این راستا، یاری کنند.

مداحان مفاهیم انقلاب اسلامی را منتقل کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تأکید کرد: مداحان باید از ظرفیت هیأت مذهبی برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی و معرفی معارف ناب اسلام محمدی بهره ببرند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبتنی بر اینکه هیأت مذهبی کانون جهاد تبیین است، افزود: به این دلیل که مداحان و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام، مخاطبین زیادی دارند و هیأت مذهبی نیز مختص قشر خاصی نیست و از هر قشری در برنامه‌های هیأت مذهبی شرکت می‌کنند لذا مداحان باید از ظرفیت هیأت برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی و معرفی معارف ناب اسلام محمدی بهره ببرند و این مهم را مدنظر قرار دهند.

تبلیغات اسلامی هرمزگان، تأکید کرد: مداحان و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام، مخاطبینی در اختیار دارند که هیچ تریبونی از این ظرفیت برخوردار نیست.

سپس اسماعیل تذرو رییس کانون مداحان استان هرمزگان با تأکید بر پرهیز از موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی، خواستار حمایت از مداحان و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام شد.

در پایان این دیدار، از چند بانوی فعال در عرصه فرهنگی تجلیل شد.

همچنین تنی چند از مداحان، به مداحی پرداختند و حاضرین را به فیض رساندند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار