کد خبر: ۱۳۱۰۶
مسئول بنیاد جامعه پردازی هدایت:

مسیر راه حل مشکلات از جهاد تبیین می گذرد

حجت الاسلام والمسلمین ناصر میرمحمدیان گفت: مسیر راه حل مشکلات از جهاد تبیین می گذرد.
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین ناصر میرمحمدیان مسئول بنیاد جامعه پردازی هدایت در جلسه مبلغین و ائمه جماعت فعال استان کردستان که در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله و گرامی‌داشت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: در شرایط امروز آنچه که بیش از هر چیز به آن نیاز داریم جهاد تبیین می‌باشد و عملکرد روحانیون در این راستا بسیار کارگشاه می‌باشد.

وی به اهمیت ارتباط با نسل نو به خصوص قشر دانش آموزان اشاره کرد و ابراز داشت: جهاد تبیین برای نسل نو بسیار مؤثر است و به خصوص اگر در ارائه مطالب با رجوع به منابع بر اساس زیست بوم منطقه ارائه شود می‌تواند به مراتب تاثیر گذارتر باشد

مسئول بنیاد جامعه پردازی هدایت  با اشاره به اهمیت ظرفیت شناسی مبلغین بر تحکیم وحدت و روابط حسنه تاکید کرد و تصریح کرد: مبلغین باید از ظرفیت موجود مساجد در راستای وحدت استفاده کنند

میرمحمدیان استفاده از ظرفیت تریبون مسجد ضروری بشمرد و تاکید کرد: استفاده بهینه از ظرفیت مساجد توسط مبلغین باید به نحوه شایسته اقدام شود، زیرا هر کدام از ما نسبت به اطراف خود مسئول هستیم و این مسئولیت یک واجب عینی می‌باشد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خدای سبحان از میان سخنی‌ها وعده کمک داده است، لذا یقناً مسیر حل مشکلات از جهات تبیین رد می‌شود.

مسئول بنیاد جامعه پردازی هدایت نشر خوبی‌ها را با زبان محبت از امامان جماعت خواستار شد و افزود: استفاده از محتوا‌های تولیدی شده در بنیاد جامعه پردازی هدایت و یا سایر بخش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای ارتقائ دانش و سواد رسانه‌ای مبلغین ضروری است.

میرمحمدیان یادآورشد: بنیاد هدایت هم اکنون با توجه به تهاجم فرهنگی محتوا‌های تولیدی بیشتر در زمینه بانوان می‌باشد و همچنین در مسائل روز همچون عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی، و حتی در زمینه جهاد تبیین محتوا تولید می‌کنند.

وی با طرح این سوال که چرا ما باید جهاد تبیین کنیم؟ قرآن چگونه می‌تواند پایه جهاد تبیین شود؟ گفت: اگر نحوه جهاد تبیین در ذهن ما درست شکل بگیرد بسیار کمک کار می‌شود، در جهاد تبیین گام اول باید مسئال اساسی و مشکلات مردم را شناسایی کنیم، اگر جامعه را به ۱۰ قسمت تقسیم کنیم، شاید بخش کوچکی از آن با مسائل معیشت، اقتصاد روبرو باشد، اما بخش اعظم آن مشکل خانواده و یا فرهنگی می‌باشد.

مسئول بنیاد جامعه پردازی هدایت  گفت: مردم یک نیاز و یک خواسته دارند، خواسته آن چیزی است که بیان می‌کنند و نیاز همان چیزی است که مشکل آن‌ها را برطرف می‌کند؛ لذا عمدتاً درگیر همان خواسته‌های مردمی هستیم، اگر به جامعه هدف بپردازیم باید عمده نیاز‌ها را بشناسیم و اینکه چگونه آن‌ها را برطرف کنیم، زیرا دشمن آن‌هایی که نیاز عمده مردم است را کمرنگ می‌کنند، برعکس آن چیزی که نیاز مردم نیست را پررنگ می‌کنند؛ چرا مردم علی رغم اینکه همه چیز را دارند، ولی باز هم ناامید هستند، زیرا این مشکل اقتصادی نیست بلکه یک مشکل ذهنی است، لذا اینجا موضوع جهاد تبیین پررنگ می‌شود.

میرمحمدیان اضافه کرد: اگر در میدان نبرد به درستی دشمن تشخیص داده شود دیگر فرافکنی دشمن تاثیری بر عملکرد ندارد.

در ساختار اجتماعی یک ساختار‌هایی وجود دارد که امام جماعات می‌تواند از طریق آن تمام نیاز‌های جامعه را برطرف کند، لذا اگر بتوانیم این ساز کار را باز تولید کنیم و از طریق مسجد و ولایت حل کرد و جلو برویم، و این ساز و کار حاکم در نظام مدرن می‌تواند گره‌گشایی مشکلات امامان جماعات شود.

در ابتدایی این جلسه هر کدام از امامان جماعات نظرات و تجربیات خود را در راستای جهاد تبیین و استفاده بهینه از ظرفیت مساجد بیان کردند.

ارسال نظر