کد خبر: ۱۳۱۳۴
مسئول بنیاد جامعه پردازی هدایت:

حل مسائل اجتماعی با رشد و توسعه انسانی رخ می دهد / پیشران کار بنیاد هدایت برای توانمندسازی حول محور عملیات می‌باشد

حجت الاسلام والمسلمین ناصر میرمحمدیان با بیان اینکه حل مسائل اجتماعی با رشد و توسعه انسانی رخ می دهد؛ عنوان کرد: اصل کار بنیاد جامعه پردازی هدایت در توانمندسازی مربی محور است و امامان جماعات و مدیران شهرستانی همان اسکلت و یا استخوان راهیار می‌باشند، دومین راه برای بنیاد گروه محور می‌باشد، اما پیشران کار بنیاد هدایت برای توانمندسازی در اصل حول محور عملیات می‌باشد.
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین ناصر میرمحمدیان در جلسه هم‌اندیشی مدیران شهرستانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان که در سالن کوثر این اداره کل برگزار شد؛ ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در شهرستان کرمان، و با محکوم کردن این جنایت تروریستی؛ اظهار داشت: مسئله‌ای که بنیاد جامعه پردازی هدایت بر آن تاکید دارد این است که حل بسیاری از مسائل اجتماعی کشور راه حلی به جزء تکیه بر امامان جماعت و مسجد ندارد.

وی بیان اینکه غرب امروز برای حل مسائل اجتماعی در بسیاری از راهها به بن‌بست رسیده‌ است؛ تصریح کرد: توسعه زیرساختی، امکاناتی و اقتصادی به تنهایی برای مسائل اجتماعی امکان‌پذیر نیست باید حتماً توسعه انسانی نیز همراه باشد؛ یعنی یک ناحیه فقط با امکانات توسعه نمی‌یابد حتماً باید انسان‌ها هم رشد کنند و توسعه انسانی رخ بدهد.

مسئول بنیاد جامعه پردازی هدایت عنوان کرد: مدلی که غربی‌‌ها برای حل مسائل اجتماعی از آن استفاده می‌کنند راس ندارد، محله‌ای که توسط یک شخص اداره می‌شود بسیار بهتر از جامعه‌ای است که هیچ گونه صاحبی ندارد؛ لذا در یک محله امام جماعات باید پیش قراول حل مسائل اجتماعی باشد.

میرمحمدیان با اشاره به اینکه در حفظ، تجهیز مساجد چندین دستگاه متولی امر می باشد؛ خاطرنشان کرد: تبلیغات اسلامی در بخش مسجد در حوزه نرم‌افزاری و در سه بعد تولید دانش، گفتمان سازی و توانمندسازی را بر عهده دارد.

وی به راه های مختلف توانمندسازی اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌های رایج در امر توانمندسازی در دنیا آموزش یا همان استاد محور است، دومین روش مدل تربیت یا مربی، سومین روش گروه محور، چهارمین راه مخاطب محور، پنجمین روش سیستم محور و در نهایت ششمین راه عملیات محور می باشد.

میرمحمدیان اضافه کرد: بنیاد جامعه پردازی هدایت یک مدل میانه و یا جایگزین پیشنهاد کرده است و آن هم راهیار می‌باشد، بنابراین اصل کار بنیاد هدایت در توانمندسازی مربی محور است و امامان جماعات و مدیران شهرستانی همان اسکلت و یا استخوان راهیار می‌باشند، و دومین راه برای بنیاد گروه محور می‌باشد، اما پیشران کار بنیاد هدایت برای توانمندسازی در اصل حول محور عملیات می‌باشد؛ که نشر خوبی‌ها و محله همدل در همین راستای عملیات بود.

مسئول بنیاد جامعه پردازی هدایت یادآور شد: مهرواره بانور تابستان ۱۴۰۱ در راستای حل مسائل اجتماعی و جهاد تبیین شکل گرفت، در این راستا رادیو بانو تولید محتوا انجام می‌دهد، لذا روایت کردن بسیار در حل مسئله موثر است بانوی ایرانی که در بانور معرفی می‌شود بسیار متفاوت‌تر از بانویی که دشمن برای ما معرفی می‌کند در بانور افقی که برای بانو ترسیم می‌شود بسیار برجسته می‌باشد.

 وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت جهاد تبیین ابراز داشت: عدم جهاد تبیین صحیح موجب ضربه و خسارت های سنگین به کشور می شود، به طور مثال اگر در مورد عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی؛ جهاد تبین خوبی داشتیم؛ رژیم کودک‌کش صهیونیستی شاید تا به اندازه دست به چنین جنایاتی هولاناک نمی زد و یا حادثه تروریستی اخیر کرمان رخ نمی داد.

میرمحمدیان تاکید کرد: در کارزار جنگ نرم هرچه جلوتر برویم فتنه سنگین‌تر می‌شود، اگر جهاد تبیین به درستی صورت گیرد، قطعاً خسارت‌ها کمتر می‌شود؛ اما متأسفانه تا به امروز تصویر و تلقی ما در جهاد تبیین به اشتباه صورت گرفته یا به صورت ناقص در حال انجام است.

مسئول بنیاد جامعه پردازی هدایت در پایان متذکر شد: دشمن در جنگ نرم روی ذهن‌های مردم ایران حساب باز کرده است و برای این کار حجمه های سنگینی همچون حادثه کرمان را به بار می‌آورد، لذا اینجا ضرورت جهاد تبیین بیشتر خود را نمایان می کند.

ارسال نظر