کد خبر: ۱۳۱۹۳
مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان:

مکتب شهید سلیمانی یک مدرسه درس آموز است

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا کاوه با بیان اینکه خصلت‌های بارز معنوی و برجسته دینی، سیاسی و انقلابی شهید حاج قاسم سلیمانی که یک مدرسه درس آموز است، تاکید کرد: تبیین ویژگی‌های این مکتب فراگیر از ضروریات مسلم جامعه اسلامی است.
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علیرضا کاوه، مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در شهرستان کرمان اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله ویژگی‌های یک انسان ژرف اندیش و آینده نگر در مکتب اسلام همانا افتخار سربازی دین اسلام و اطاعت بی، چون و چرا از ولایت فقیه است که در این عصر و زمانه انسان‌های بزرگی در سایه سار ولایت و مکتب سرخ شهادت به ظهور رسیده و شهد شیرین شهادت را در زندگی این دنیا به هر پست و مقامی ترجیح دادند.

وی تصریح کرد: در این میان ابرمردی همچون شهید سلیمانی که با اخلاص خود دنیا را تکان داد و معادلات خشن اخلاق نظامی را بر هم زد و با ۴۰ سال مجاهدت و ایثار و فداکاری خستگی ناپذیر خود ولایت را معنا بخشید و دوست داشت از آغاز تا پایان در گمنامی بماند رزمنده عارفی که آسمانیان او را بیش از زمینیان می‌شناختند.

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: دشمن بیش از دوست به او توجه داشت و دنیای استکبار از او در هراس بود، و با وجود او خواب آرام نداشت؛ سرداری که به مهر و سجاده و تسبیح و نیایش و روضه مصائب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مخصوصاً حضرت زهرای مرضیه (س) با اشک و آه عشق می‌ورزید، او سرداری بود متواضع خاکی و مهربان خصوصا در مقابل خانواده شهدا و خود را خادم و مسئول می‌دانست و همانا مصداق وارث آیه نورانی ۲۹ سور فتح «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا ۖ سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ۚ  ...» بودند.

وی در ادامه اذعان داشت: او در میدان عمل همیشه جلوتر از دیگران بود و رزمندگان و ایثارگران و خانواده شهدا و محرومین جامعه را همیشه و در همه حال مد نظر داشتند و منیت و تکاثر جیفه دنیا او را فریب نداد.

حجت الاسلام کاوه افزود: همین خصلت‌های بارز معنوی و برجسته دینی، سیاسی و انقلابی او که یک مدرسه درس آموز است و این ویژگی‌ها همان مکتب حاج قاسم سلیمانی را تشکیل داد.

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان تاکید کرد: تبیین ویژگی‌های این مکتب فراگیر از ضروریات مسلم جامعه اسلامی است؛ مکتبی که اعتقاد راسخ به ولایت فقیه و حفظ نظام جمهوری اسلامی و پیروی از بنیان گذر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و مبارزه مستمر و بی‌امان با استکبار جهانی سوگند خورده از شاخه‌های اصلی اوست.

ارسال نظر