کد خبر: ۱۳۲۲۵
کارشناس مبلغات نهضت امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان:

زن در فرهنگ اسلامی مظهر قداست می باشد / هیچ عامل معنوی چون حفظ حیا و عفت در سعادت زن موثر نیست

سارا هادی‌کمال با بیان اینکه شخصیت الگو خود نقطه کانونی در محور رشد و هدایت‌های اخلاقی است، عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) ادامه راه و سیره‌ رسول خدا در همه‌ی زمینه‌ها می‌باشد.
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سارا هادی‌کمال کارشناس مبلغات نهضت امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار داشت: از مهمترین شیوه‌های تعلیم و تربیت روش الگوگیری است، و اسلام هم برای تربیت و تعالی انسان‌ها بر این اصل مهم تاکید نمود، زیرا شخصیت الگو به عنوان یک نقطه کانونی در محور رشد و هدایت‌های اخلاقی تربیتی قرار می‌گیرد و در شکل‌گیری رفتار تربیت شونده، آثار زیادی بر جای می‌گذارد.

هادی‌کمال تصریح کرد: قرآن کریم رسول گرامی اسلام را الگوی شایسته و اسوه حسنه مومنان معرفی کرده است، در این الگوگیری فرقی میان زن و مرد نیست، اما به دلیل خلق و خوی و مسئولیت‌های خاص زنانه لازمه از زنان از جنس خود هم، الگویی داشته باشند؛ تا از نظر پذیرش الگو و روشن شدن مصادیق اسوه پذیری، به راه و رسم و سیره اخلاقی و خانوادگی او اقتدا کنند.

کارشناس مبلغات نهضت امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطر نشان کرد: همانطور که پیامبر در سخنانش فاطمه سلام الله علی‌ها را از وجود خود می‌داند و می‌گوید فاطمه پاره تن من است و وجود او از من جدا نیست و سیره حضرت فاطمه جلوه دیگری از سیره پیامبر است، پس حضرت فاطمه (س) ادامه راه و سیره‌ی رسول خدا در همه‌ی زمینه‌ها می‌باشد، از جمله بندگی خدا، تقوا و عبادت حجاب و عفاف و…

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  بانوی عطوفت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها همیشه رفتاری سرشار و آمیخته از ادب و تواضع و فروتنی نسبت به همه داشت.

هادی‌کمال ابراز داشت: از دیدگاه حضرت زهرا (س) حضور زن در اجتماع با اولویت دادن او به خانه و فرزندان، آن هم با پوشش مناسب بلامانع است.

کارشناس مبلغات نهضت امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: حضرت زهرا سلام الله علی‌ها نشان می‌دهد ایشان بخشی از عبادت را در نقش مادری می‌دانستند، پس زن در جامعه اسلامی با آگاهی کامل از شخصیت والای خویش و با علم به مسائل ضروری زندگی در بعد معنوی و مادی و با شناخت دنیا و فرهنگ خود، باید به پاسداری از اصیل‌ترین فضیلت، یعنی حیا و عفت بپردازد و در پرتو آن سعادت دنیا و آخرتش را تامین کند.

وی تاکید کرد: هیچ عامل معنوی، چون حفظ حیا و عفت در سعادت زن موثر نیست ظهور فعلی این ویژگی‌ها در زنان، اساس حفظ عزت و شخصیت انسانی است.

هادی‌کمال افزود: زن در فرهنگ اسلامی ما مظهر قداست و پاکی موجب خیر و برکت شناخته شده است و از ارزش گذاشتن به زن و کمالات و خدمات به بیانات او ارزش نهادن به همه جامعه است.

کارشناس مبلغات نهضت امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان  در پایان اضافه کرد: بر قبله گاه دستان زنی سجده میکنم که چشمه‌های باورم به تقدس راستینش ایمان آوردند، از روزی که بهشت فرش قدمهایش شد و نامش بر عرش کبریایی مادر نام گرفت…. پس حضرت زهرا سلام الله علی‌ها می‌تواند یک الگوی شاخص و برتر برای همه زنان مادران و دختران این جامعه اسلامی باشد.

ارسال نظر