کد خبر: ۱۳۲۴۱
در آستانه فرا رسیدن اعتکاف؛

نشست ستاد اعتکاف استان بوشهر برگزار شد

با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی و سایر اعضا، نشست ستاد اعتکاف استان برگزار شد.
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست ستاد اعتکاف این استان ۱۷ دی ۱۴۰۲ با حضور آیت الله غلامعلی صفایی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی و سایر اعضای این ستاد در مهدیه مصلای جمعه بوشهر برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به پیش رو بودن ایام اعتکاف ابراز داشت: اعتکاف یک برنامه فوق العاده معنویت ساز در پردازش شخصیت معنوی انسان در دو بعد اجتماعی و شخصی است تا انسان از آلودگی زمینی مقداری فاصله بگیرد و در این ایام اعتکاف به پردازش شخصیت معوی خود همت بگمارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: اعتکاف انسان را از دایره بسیار تنگ و پرجاذبه مادی به سمت آسمان معنویت خروج می‌دهد و این یک نعمتی است که خداوند نصیب انسان‌ها می‌کند، فلسفه اعتکاف همین است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر مردمی برگزار شدن اعتکاف گفت: این مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری است. در بوشهر هم ستاد مردمی تشکیل شده است و مسئولان هم کمک می‌کنند و امکانات فرهنگی که دارند را در اختیار مردم و جوانان قرار دهند و تا برنامه‌های فرهنگی بهتر برگزار شود.

در بخش دیگری از این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در سخنانی بر لزوم برگزاری اعتکاف‌های تخصصی دانش آموزی و بانوان و حضور موثر همه اقشار و به ویژه جوانان و نوجوانان و بانوان در اعتکاف امسال تأکید کرد.

حجت‌الاسلام قادری اظهار داشت: مقام معظم رهبری سنت حسنه اعتکاف را گواه بر تقویت بنیه معنوی و رشد در شاخصه‌ی معنویت معرفی فرموده اند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار