کد خبر: ۱۳۲۵۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم:

پیش‌بینی حضور ۴۰۰ نفری قشموندان در اعتکاف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: سه مسجد آماده میزبانی از معتکفین است و با توجه به جمعیت تلفیقی این جزیره، پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰۰ نفر در اعتکاف شرکت کنند.
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی کاظمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جزیره قشم در گفتگو با روابط عمومی با بیان اینکه مهم‏‌ترین خاصیت اعتکاف، رویش اندیشه ‏ها و تفکرات پاک در عرصه پیشرفت و تعالى معنوى است، اظهار کرد: این مراسم معنوی با توجه به ویژگى‌هاى منحصر به فردى که دارد در ردیف رویش‏گرترین و تعالى ‏بخش ‏ترین ‏ها تعریف مى‌‏گردد.

وی افزود: ثمره اعتکاف صرفا گوشه‌نشینی نیست بلکه توصیه شده اعتکاف‌ها در مساجد جامع انجام شود که جمعی حضور داشته باشند در دوران اعتکاف با دوری از لذّت‌های دنیوی و عبادت، پراکندگی قلب و روح اجتماع پیدا می‌کند و قلب سلیم به ارمغان می‌آید و انسان به فرصت مراقبه نفس دست پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی همچنین گفت: انس با خدا از جذابترین جاذبه‌های اعتکاف است که جوانان را به سوی خود می‌کشاند و درباره اهمیت اعتکاف همین بس که اعتکاف معادل طواف خانه خداست.

وی به نقش اعتکاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اعتکاف برای رفع مشکلات مردم و جامعه موثر است، این سنت حسنه، در بروز و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جزیره قشم گفت: ۳ مسجد جهت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف درنظر گرفته شده و با توجه به جمعیت تلفیقی جزیره قشم، پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ نفر در این مراسم حضور یابند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار