کد خبر: ۱۳۳۳۵
مهدی رسولی مداح اهل بیت(ع):

مردم گرایی تحول اصلی گفتمان تحول و پیشرفت است

مهدی رسولی مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه وظیفه هیآت گفتمان سازی بوده و و باید رسانه این گفتمان را در دست بگیرد، گفت: مردم گرایی یکی از اصلی ترین بحث ها در گفتمان پیشرفت و تحول است.
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی رسولی پیش در آیین افتتاحیه دوره معرفت و مهارت افزایی هیئات و تشکل‌های دینی استان زنجان با بیان اینکه وقتی از جهاد تبیین سخن به میان می‌آید با دو واژه جهاد و تبیین مواجه میشویم، اظهار کرد: این دو واژه بصورت جدی قابل تامل است و و وقتی حرف از جهاد است به هر جهد و تلاشی جهاد گفته نمیشود.  

وی با بیان اینکه جهاد سه شرط اساسی دارد، افزود:  اولین شرط جهادی بودن هر تلاشی شبانه روزی بودن جهاد آن است و شرط دوم نقطه زنی و حل مسئله مشخص توسط آن  جهاد است و شرط سوم و مهم جهاد نیز مبارزه و تخاصم با دشمن است.  

مداح اهل بیت (ع) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد بیان کرد: جهد به‌معنای تلاش و کوشش جدی است. منتها جهادی که در اسلام مطرح است، تلاش و کوشش جدی در برابر دشمن است.  

مهدی رسولی با بیان اینکه بعضی از عرصه‌ها و ابعادی که نیاز به تبیین دارد، نیاز به تلاش جدی و مایه گذاشتن دارد، افزود: در  صورت تلاش جدی و شبانه روزی است که  تبیین به جهاد تبدیل می‌شود؛ جهادی که وظیفه همه به‌خصوص علما، اساتید، نخبگان و رسانه‌هاست.  

وی با اشاره به مسئله تبیین بیان کرد: آنچه در افکار عمومی در خصوص تبیین است شناخت جبهه حق و باطل است، ولی شناخت در بستر زمان شرط اصلی دارد و این تبیین در جهت روشنگری است، بدون جهت‌گیری خاصی که بخواهیم مطلبی را توجیه کنیم یا امر نادرستی را درست جلوه دهیم.  

این مداح اهل بیت (ع)، با بیان اینکه وقتی از هیات سخنی میشود یعنی یگان نیروی انسانی عملیاتی، ولی است، افزود: دومین وظیفه هیات گفتمان سازی بوده و  و باید رسانه این گفتمان  را در دست بگیرد چرا که مردم گرایی یکی از اصلی‌ترین بحث‌ها در گفتمان پیشرفت و تحول است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار