کد خبر: ۱۳۳۸۶
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار:

جهاد تبیین را جدی بگیریم

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب تأکید کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی، امروز باید جهاد تبیین و جنگ شناختی را جدی بگیریم.
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در دیدار بانوان فعال فرهنگی استان هرمزگان با وی که در محل منزل شان برگزار شد به نقش مردم در ایجاد و حفظ حکومت‌ها اظهار داشت: حکومتی که پایه مردمی نداشته باشد زود شکست می‌خورد، به عنوان مثال مردم، محمدرضا شاه را نپذیرفتند به همین دلیل، حکومت مستبد پهلوی شکست خورد.

وی افزود: در دوران ائمه اطهار علیهم‌السلام جهاد تبیین وجود نداشت در هر جامعه ای جهاد تبیین صورت نگرفته، شرایط به نفع دشمن رقم خورده است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه در طول تاریخ، نبرد بین حق و باطل وجود داشته است، تصریح کرد: دو نوع نبرد داریم، یک نبرد زمینی یا فیزیکی که جنگ غزه نمونه بارز آن است. نبرد دیگر، عملیات روانی است که امروزه از آن به عنوان جنگ شناختی یاد می‌شود، در این نبرد، ریشه‌های شناختی مردم نسبت به یک موضوع را از بین می‌برند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب اذعان داشت: با توجه به تغییرات شرایط، هرگز دوران ائمه اطهار علیهم السلام را با دنیای کنونی مقایسه نکنیم.

وی تأکید کرد: بدانید درحال حاضر، تبیین مدنظر رهبری دو جهت دارد یک مانور طبیعی برای ظهور امام زمان عجل الله و دیگری پیرامون انتخابات پیش‌رو هست.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار، شکست انحصار رسانه در دنیا را از برکات انقلاب اسلامی ایران ذکر و تصریح کرد: تبیین‌گری‌های ایران اسلامی سبب شده تا جهان بیدار شود و در حمایت از غزه به میدان بیایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب تأکید کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی، امروز باید جهاد تبیین و جنگ شناختی دشمن را جدی بگیریم.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم درگیر کار و اشتغال هستند و شاید فرصت رفتن به مسجد برایشان فراهم نیست می‌توان مسجد را به درون خانه‌ها برد، به این شکل که جلسات قرآن و روضه و تبیین مسائل روز را به درون منازل سوق دهید.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار همچنین خطاب به بانوان فعال فرهنگی استان هرمزگان تصریح کرد: دشمن درصد گرفتن هویت از جوانان ایرانی است، باید به جوانان هویت ببخشید، البته قبل از این اقدام باید خودتان را بشناسید.

طائب بیان داشت: برای هویت‌بخشی به جوانان ابتدا باید مخاطب خود را بشناسید تا بر اساس شخصیت وی، برای دادن هویت به جوان، اقدام کنید، حاج‌قاسم را برای جوانان مثال بزنید، تبیین مکتب ایشان برای همه آحاد جامعه ضروری است.

وی در پایان اذعان داشت: وقتی یک جوان به هویت خود پی ببرد، همگان به حال او غبطه می‌خورند، لذا جوانان را پس از هویت‌بخشی وارد عرصه علم و دانش کنید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار