کد خبر: ۱۳۴۱۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

اعتکاف دورهمی روزهای روشن است/ ضرورت مدیریت برنامه آیین معنوی

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از مراسم معنوی اعتکاف به عنوان دورهمی روزهای روشن یاد کرد و گفت: اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی است.
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

اعتکاف دورهمی روزهای روشن است/ ضرورت مدیریت برنامه آیین معنوی

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار صبح یکشنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی و اعتکاف در ساری با بیان اینکه اعتکاف از مسائل بسیار مهم است، افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود مسائل زیادی را در این زمینه بیان داشتند و فرمودند اعتکاف را از جمله نهادسازی‌ها برای تولید قدرت و ایجاد سرمایه‌های اجتماعی دانستند.

وی با بیان اینکه اعتکاف از رویش‌های انقلاب اسلامی است، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز مساله خودسازی و معنویت برای رسیدن به تمدن سازی مورد توجه قرار گرفته است تا در گام دوم انقلاب به کانون‌های افزایش معنویت در جامعه توجه کنیم.

وی از اعتکاف به عنوان فرصت تطهیر و سیر و سلوک دوباره یاد کرد و گفت: ماه رجب که به تعبیر برخی‌ها شروع فصل بندگی و آمادگی برای ماه ضیافت الهی است، زیرا ماه رجب ماه سیر و سلوک و ولایت است.

حجت الاسلام شریف تبار از امام و ولایت در زندگی به عنوان نور یاد کرد و افزود: انسان قلب خود را برای ورود اهل بیت (ع) کند، زیرا زندگی ما را سروسامان می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از اعتکاف به عنوان روز‌های روشن یاد کرد و گفت: اعتکاف در واقع به عنوان دورهمی روز‌های روشن است.

وی با عنوان اینکه سال گذشته پس از کرونا حرکت خوبی برای برپایی مراسم اعتکاف صورت گرفت، تصریح کرد: امسال نیز با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای اعتکاف عمومی و تخصصی نظیر دانش آموزی و دانشجویی برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان اینکه آوردگاه اصلی تمدن دشمن کودکان و نوجوانان و خانواده هستند، افزود: باید نسبت به معرفی اعتکاف‌های تراز و الگو و مبنا اقدام کنیم و باید خط محتوایی مشترک داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با عنوان اینکه اعتکاف نقطه شروع دوباره است، افزود: فرصتی است که از میان معتکفان و اعتکاف برای تربیت انسان مؤثر گام برداریم.

وی با اظهار اینکه جریان مناجات و راز ونیاز در جامعه کمرنگ شده است، افزود: اعتکاف فرصت خوبی برای حلقه وصل و کشاندن جوانان و نوجوانان برای ورود به راز و نیاز است.

وی توجه به مدیریت فرهنگی، معنوی و ... را در حوزه اعتکاف لازم دانست.

ارسال نظر