مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برگزاری مراسم باشکوه سه روز در بهشت در سیستان و بلوچستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری مراسم اعتکاف امسال در این استان با عنوان «سه روز در بهشت» خبر داد.
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی در اولین جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی اعتکاف ۱۴۰۲ که با حضور معاون فرهنگی دفتر نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مدیر حوزه‌های علمیه خواهر سیستان و بلوچستان و مسئولان و اعضای فعال مساجد زاهدان در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: کار‌ها و فعالیت هلای فرهنگی و مذهبی باید به سمت و سوی مردمی شدن به پیش رود و باید در آینده روزی را شاهد باشیم که خود مساجد بدون دخالت دستگاه‌های حاکمیتی اقدام به اجرای مراسماتی به مثل اعتکاف کنند و برنامه‌های پذیرایی، فرهنگی، قرآنی و مذهبی را به بهترین شکل ممکن به پیش ببرند.

وی ادامه داد: به همت و تلاش ارکان مساجد و هیئتی‌ها و خیرین، توانستیم در سال گذشته قریب به هفت هزار نفر را در مراسم اعتکاف سیستان و بلوچستان پذیرایی کنیم امسال در تلاشیم که این رقم به چند برابر افزایش پیدا کند و همه علاقمندان بتوانند در این مراسم معنوی شرکت کرده و بهره لازم را ببرند.

جهانشاهی با بیان این مطلب که در حوزه پشتیبانی و کمک‌های مورد نیاز مساجد تا حد توان در خدمت مساجد میزبان اعتکاف امسال خواهیم بود، خاطر نشان کرد: در حوزه مالی و کمک در تامین پذیرایی و خدمات فرهنگی و مذهبی، باید خود مردم هر محل و خیرین نیز به کمک مساجد بیایند.

میزبانی از دانش آموزان معتکف در هشت مسجد

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر بر رونق برگزار شدن اعتکاف دانش آموزی، تاکید کرد: با توجه به تجربه سال گذشته در چندین مسجد استان برای برگزاری اعتکاف دانش آموزی، امسال براساس برنامه ریزی صورت گرفته هشت مسجد در زاهدان برای برگزاری اعتکاف دانش آموزی در سایر شهرستان‌های استان، در حال برنامه ریزی است و در حال پیگیری تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش در این خصوص هستیم.

وی بیان کرد: اعتکاف‌های دانش آموزی بسیار مهم هستند و باید برنامه این اعتکاف‌ها ویژه‌تر دیده شوند و در صورت امکان، دانش آموزان هر مدرسه با ارکان خود مدرسه در یک مسجد حضور پیدا کرده و معتکف شوند و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و آموزشی خود را دنبال کنند.

وی خاطر نشان کرد: در هفته آینده نشست دوم برنامه ریزی اعتکاف را در محل این اداره کل برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم هماهنگ‌تر و بهتر از گذشته اقدام به اجرای برنامه کنیم تا در حین مراسم با مشکلی برخورد نکنیم.

شایان ذکر است حاضرین در این نشست نیز با بیان گزارشی از توانمندی‌های مساجد خود، به بیان درخواستها، مشکلات، پیشنهادات و راهکاری‌های خود پرداختند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار