کد خبر: ۱۳۴۱۷
با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج؛

اولین جلسه کمیته قرآنی در سنندج برگزار شد

اولین جلسه کمیته قرآنی ستاد دهه مبارک فجر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سنندج برگزار شد.
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام هادی محمدخواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج در اولین جلسه کمیته قرآنی که ۲۳ دی ماه در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب اظهار داشت: ماه‌های رجب، رمضان و شعبان از ماه‌های پر فضیلت و فرصت‌های طلایی است برای کسانی که در مسیر قرب الهی گام برداشته و به سیر و سلوک می‌پردازند.
حجت‌الاسلام محمد خواه گفت: انقلاب اسلامی هر چه دارد برگرفته از قرآن است و رمز ماندگاری آن نیز با اتکا و گرایش به قرآن تداوم می‌یابد.
وی به وظایف و ماموریت‌های کمیته قرآنی ستاد دهه فجر اشاره کرد و افزود: تبیین‌دستاورد‌های معنوی انقلاب اسلامی و تحولات انجام شده پس از انقلاب در زمینه گسترش علم و معارف قرآنی، تبیین نقش ارزنده و موثر قرآن کریم در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، حمایت از نوآوری‌ها و دستاورد‌های قرآنی و معرفی و تجلیل شایسته از خادمان قرآن و انجام برنامه‌ریزی مناسب جهت جلب و جذب جوانان و نوجوانان به قرآن کریم از طریق برگزاری مراسم و مسابقات مختلف از اهم وظایف این کمیته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج با اشاره به اهمیت توجه به تربیت قرآنی عنوان کرد: قرآن نور است و بهره مندی از قرآنی و تربیت با آموزه‌های قرآنی همانند حرکت در روشنایی است لذا تربیت بدون قرآن نیز همانند حرکت در تاریکی است.
وی به برنامه‌های شاخص در دهه مبارک فجر سالروز انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی کاروان قرآنی در ۱۰ روستا برگزاری مسابقه قرآنی با تاکید بر مبانی قرآنی انقلاب اسلامی از مهمترین برنامه‌های برگزاری در این ایام است.
حجت‌الاسلام محمد خواه افزود: یکی از راه‌های سعادت انسان این است که ادامه دهنده راه دین و شریعت باشد و ما باید در این راستا تمام توان خود را برای حضور بیشتر جوانان و نوجوانان به کار ببریم.
گفتنی است در ادامه حاضرین در جلسه برنامه‌های خود را در راستای هر چه مطلوب برگزار کردن در این ایام قرائت و آمادگی خود را در راستای برگزاری مطلوب برنامه‌های ایام الله دهه فجر بیان و مصوباتی در راستای برگزاری همایش قرآنی با حضور قاریان نوجوان و جوان استانی و تجلیل از خانواده شهداء قرآنی، برگزاری مسابقه خاطره نویسی و دلنوشته و نشست‌های قرآنی در مساجد به تصویب رسید.

ارسال نظر