کد خبر: ۱۳۴۱۸
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج:

قرآن رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می‌کند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: قرآن کتابی است که رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می‌کند، همچون مشعلی فروزان، انسان را از تاریکی‌های جهل و نادانی رهایی می‌بخشد و در سرای دیگر او را محبوب حضرت پروردگار می‌نماید.
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام هادی محمدخواه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در بازدید از موسسه قرآنی اسراء در مسجد حمزه شهر سنندج اظهار داشت: قرآن و مسجد دو عامل مهم و مولفه بسیار تاثیرگذار در بسط و ترویج فرهنگ و معارف ناب اسلامی نقش بسیار موثر و عمیقی را ایفاء می‌کنند و در سایه این تعامل مثبت و خدمات متقابل آن دو به یکدیگر بوده است که شاهد گسترش و نهادینه سازی ارزش‌های اسلامی و الهی در جوامع اسلامی هستیم.

وی افزود: قرآن کریم، که سراسر نور و رحمت است انسان را به زندگی کردن با معیار‌های و ارزش‌های انسانی و اسلام دعوت می‌کند و ما باید در این راه از تمام تلاش و توان خود بهره کافی را ببریم.

حجت‌الاسلام محمد خواه عنوان کرد: انس با کلام الهی و آموزه‌های قرآن کریم در جوانی و نوجوانی توفیقی بزرگ است که باید آن را مغتنم شمرد.

در ادامه بهرام مرادی رئیس دارالقرآن استان کردستان با اشاره به اهمیت حفظ قرآن کریم و آثار ارزشمند آن در زندگی انسان، مزایا و امتیازات حفظ قرآن را برای قرآن آموزان تشریح نمودند.

همچنین دلبر ساعدی مسئول خانه قرآنی اسراء نیز در این جلسه ضمن اشاره به فعالیت‌های این موسسه قرآنی اظهار داشت: اسلام اهمیت زیادی برای یادگیری و تعلیم قائل شده است؛ و هر علمی که برای دنیا و یا آخرت انسان‌ها مفید باشد از نظر اسلام یادگیری اش مطلوب و حتی در برخی موارد واجب هم می‌شود.

وی افزود: یکی از اهدافی که در تربیت فرزندان بایستی مورد توجه والدین قرار بگیرد، این است که فرزندانمان را در طول دوران زندگی رشد بدهیم. یکی از راه‌های موثر آموزش قرآن به کودکان است.

ساعدی گفت: ترویج فرهنگ نورانی قرآن از کودکی و نوجوانی، کشف استعداد‌های درخشان و شرکت در مسابقات قرآن از اهداف برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن است.

گفتنی است خانه قرآنی اسراء یکی از تشکل‌های مردمی فعال قرآنی است که در مسجد حضرت حمزه در محله تقتتقان شهرستان سنندج فعالیت می‌کند.

ارسال نظر