کد خبر: ۱۳۵۹۷
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار تاکید کرد:

لزوم توجه به جهاد تبیین در مراسم معنوی اعتکاف

حجت الاسلام جمادیان عنوان کرد: در اعتکاف به خاطر روزه داری و مکان شریفی که معتکفین در آن حاضر هستند نفوذ پذیری انسان‌ها نسبت به حقایق بیشتر می‌شود و باید از این فرصت برای جهادتبیین است.
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اعتکاف در شهرستان بیجار با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین خورشیدی امام جمعه، هیئت امنای تعدادی از مساجد، مسؤلان هیآت مذهبی، نماینده برخی از ادارات و دستگاه‌های دولتی و نماینده حوزه علمیه خواهران و برادران این شهرستان برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین سعدالله جمادیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در این جلسه با اشاره به اهمیت ابعاد برنامه‌های فرهنگی اعتکاف اظهار داشت: تمام همت مسولان برگزاری اعتکاف، بالا بردم کیفیت حلقه‌های آموزشی و معنوی معتکفین است.

حجت الاسلام جمادیان با تاکید بر اینکه اعتکافی که در آن به جهاد تبیین توجه نشود ارزش پایینی دارد، عنوان کرد: در اعتکاف به خاطر روزه داری و مکان شریفی که معتکفین در آن حاضر هستند نفوذ پذیری انسان‌ها نسبت به حقایق بیشتر می‌شود و باید از این فرصت برای جهادتبیین است، زیرا جهاد واجب و مقدس است و این بحث «جهاد تبیین» سیاسی نیست عین عبادت است.

حجت الاسلام جمادیان با اشاره به اینکه تاکنون حدود دویست نفر از دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان بیجار، در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده‌اند، ابراز داشت: در اعتکاف امسال با کمک و مساعدت مربیان طرح امین و طلاب جهادی حوزه علمیه برای دانش آموزان حلقه‌های معرفتی با محتوای مهدویت، ولایت شناسی، تدبر در قرآن کریم، تفسیر موضوعی برخی از آیات کلام الله مجید، رفع شبهات دینی و مذهبی، و برای مخاطبان بزرگ سال هم نشست‌های فرزند آوری، اخلاق در خانواده و همسرداری، و سلسه نشست‌های جهاد تببین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین خورشیدی امام جمعه بیجار نیز در این جلسه عنوان کرد: لازم است همه دستگاه‌ها توان خود را در برگزاری اعتکاف پر بار و غنی از هیچ تلاشی فرو گذار نکنند.

درادامه مسولان هیات مذهبی شهرستان بیجار درباره نحوه برگزاری اعتکاف، نقاط قوت و ضعف اعتکاف سنوات گذشته مباحث مهمی مطرح کردند

گفتنی است اعتکاف امسال قرار است در چهار مسجد جواد الائمه علیه السلام، مسجد جامع شهرستان بیجار، مسجد موسی بن جعفر و مسجد قائم (عج) برگزار شود.

ارسال نظر