کد خبر: ۱۳۶۷۱
رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد:

بصیرت‌افزایی و آگاهی دینی دستاورد فرهنگی اعتکاف است

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد بصیرت افزایی و آگاهی دینی معتکفین را از مهمترین و اصلی‌ترین دستاورد‌های فرهنگی سنت حسنه اعتکاف دانست.
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمد خانجانی رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد در اولین روز از ایام البیض در جمع معتکفین خواهر مسجد جامع گفت: برنامه فرهنگی فریضه اعتکاف امسال رشد بصیرت افزایی و ارتقاء آگاهی دینی معتکفین بود که با استقبال گسترده این مهم در ۱۰مسجد شاخص شهرستان محقق شد.

وی برنامه‌هایی نظیر سخنرانی، تشکیل حلقه‌های معرفت، مشاوره و پاسخ به سوالات و احکام دینی معتکفین و زیارت عاشورا و دعای عهد و برنامه‌های مولودی‌خوانی در شب ولادت امام علی (ع) را در همین راستا برشمرد و یادآور شد: با حضور روحانیون و مبلغات این برنامه با دستاورد‌های غنی اجرا شد.

رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد اعتکاف را مصداق واقعی جهاد اکبر دانست و تصریح کرد: اعتکاف انسان را در مقابله با سیئات و غلبه بر هوا‌های نفسانی پیروز می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه فریضه اعتکاف در این شهرستان امسال با حضور ۴۵۵ معتکف اعم از خواهران و برادران در۱۰ مسجد برگزار شد، عنوان کرد: از این تعداد ۸۰ در صد شرکت کنندگان از قشر جوان بودند.

خانجانی عنوان کرد: مراسم اعتکاف در شهر حاجی آباد در دو مسجد؛ بخش مرکزی در دو مسجد، بخش فارغان در چهار مسجد و بخش احمدی در دو مسجد برگزار شد.

وی تصریح کرد:مساجد همواره به عنوان پایگاه اعتکاف، مرکز خلوت و انس عابدان با معبود خویش محسوب می­گردند و اعتکاف روز‌هایی در خلوت خویش با خود بودن و به یاد خدا زیستن است.

وی افزود: اعتکاف گشت و گذاری است در کوچه پس کوچه­‌های درون و گشتن در دنیای «تو در تو»‌ی دل و شناختن خود و مجاهده با نفس و انس با معبود. اعتکاف بریدن از غیر و پیوستن به دوست برای دوباره برگشتن به جامعه است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار