کد خبر: ۱۳۷۰۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تعداد معتکفین خراسان شمالی ۶۷ درصد افزایش داشته است

حجت الاسلام حمید رفیعی گفت: امسال در خراسان شمالی تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۳ نفر در اعتکاف شرکت کرده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد افزایش داشته است.
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بابیان اینکه اعتکاف، معنویت تمدن ساز، شعار محوری و اصلی امسال در برگزاری این مراسم معنوی است، اظهار داشت: سال گذشته در خراسان شمالی مراسم اعتکاف در ۱۲۱ مسجد و با حضور ۷۱۶۹  معتکف برگزار شد و خوشبختانه در سال جاری  تعداد مساجد مجری اعتکاف به ۱۵۶ باب افزایش پیدا کرد و تعداد معتکفین به ۱۰۶۸۳ نفر ارتقاء یافت که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۶۷ درصد افزایش داشته است.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: از کل آمار معتکفین در مساجد استان خراسان شمالی، تعداد ۲۸۷۵ نفر را برادران و ۷۸۰۸ نفر را خواهران تشکیل داده‌اند، به‌طوری‌که ۲۷ درصد کل معتکفین را برادران و ۷۳ درصد آن را خواهران به خود اختصاص داده‌اند.

وی اظهار کرد: در سال جاری ۳۰ درصد معتکفان را دانش آموزان و ۶ درصد آن‌ها را دانشجویان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به حضور چشمگیر دانش آموزان در اعتکاف اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۱ تعداد دانش آموزانِ معتکف  ۷۰۲ نفر بود و امسال این تعداد به ۳۲۸۴ نفر ارتقاءیافته است و شاهد رشد ۳۶۵ درصدی در آمار دانش آموزان معتکف هستیم.

وی در ادامه افزود: تعداد پسران دانش‌آموز شرکت‌کننده در اعتکاف  ۱۰۰۱ نفر و تعداد دختران دانش‌آموز ۲۲۸۳ نفر هستند.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: امسال تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در اعتکاف به ۶۲۴ نفر رسیده است که در مقایسه با سال گذشته این آمار ۶۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از ۶۲۴ دانشجوی معتکف در مساجد استان خراسان شمالی،  ۲۸۱ نفر پسران دانشجو و تعداد ۳۴۳ نفر دختران دانشجو هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به این‌که شاهد فراوانی و حضور اقشار مختلف جامعه در مراسم معنوی اعتکاف هستیم، خاطرنشان کرد: امسال شاهد برگزاری اعتکاف‌های تخصصی دانش‌آموزی، دانشجویی، مادر و فرزندی، خانوادگی و مانند آن در مساجد سراسر استان هستیم و این نشان‌دهنده آن است که ماهیت جامعه و انقلاب اسلامی ماهیتی معنوی و اخلاقی است.

حجت‌الاسلام رفیعی بابیان اینکه مهم‌ترین سند این معنویت و اخلاق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: این بیانیه در سه محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی تعریف‌شده است و اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی است که این امر جامعه پردازی و تمدن‌سازی را به ارمغان خواهد آورد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار