کد خبر: ۱۳۹۲۴
حوزه هنری | با حضور ریاست جمهوری

برگزیدگان نخستین جایزه ملی «روایت پیشرفت» معرفی شدند

آیین معرفی برگزیدگان نخستین جایزه ملی «روایت پیشرفت» صبح دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد.
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نخستین اجلاس ملی روایت پیشرفت صبح دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران با حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور و همراهی وزرای ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، علوم، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، دبیر شورای عالی جوانان و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد. در بخشی از این مراسم، برگزیدگان نخستین جایزه ملی روایت پیشرفت معرفی شدند. این جایزه که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، برترین آثار هنری و فعالیت‌های شاخص میدانی با محوریت روایت پیشرفت را معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در آیین اهدای نخستین جایزه ملی روایت پیشرفت که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: موضوع روایت پیشرفت، بسیار با اهمیت است و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به همگان تاکید کردند که باید پیشرفت ها بیان و به نسل نو معرفی شود.

حجت الاسلام رئیسی به ضرورت تبیین دستاوردهای کشور اشاره کرد و با بیان اینکه عالم باید واقف شود که توانسته‌ایم در پرتو انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برداریم، مطرح کرد: برای آنکه امید در دلها زنده شود و ارتقا یابد وبرای اینکه القای ناامیدی و یاس دشمن به شکست کشیده شود باید دستاوردهای کشور روایت شود.

وی افزود: دشمن اعلام کرد هیچ یک از این فشارها نتوانسته پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند. نه جنگ نه جریان منافقین نه تهدیدها و نه تحریم‌ها ملت ما و قطار پیشرفت را نتوانست از حرکت باز  بدارد و این قطار پیشرفت همواره در حال حرکت بود و هیچ‌گاه از حرکت باز نایستاد. امروز خیلی از رؤسای کشورها که از پارک ها علم و فناوری ما بازدید می کنند و نوآوری ها را می بینند، می گویند چگونه با این همه محدودیت ها توانسته اید پیشرفت داشته باشید.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دشمن با شایعات و جوسازی و فضاسازی به دنبال بزرگنمایی نقاط ضعف است، خاطر نشان کرد: به طوری که در ذهن برخی، نقاط پیشرفت به عنوان نقاط ضعف تلقی شود. دشمن به دنبال تبدیل کردن امیدها به یاس است؛ قصد دارد رشادت‌ها، ایستادگی‌ها و بسیاری از مظاهر پیشرفت را که در روح و جان و روان جامعه ما وجود دارد را تاریک جلوه دهد.اگر نبودند کسانی که حادثه عاشورا را خوب معرفی کنند و ابعاد آنرا بیان کنند، معلوم نبود که نسل‌ها و عصرهای بعد از عاشورا مطلع می‌شدند یا خیر.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه ملت ایران متوقف نمی‌شود در حالی که دشمنان با ندادن ابزار و اِعمال تحریم‌ها در پی توقف ما هستند، اظهار کرد: دشمن می‌خواست که ما نفت صادر نکنیم و رونق از تجارت این کشور برود، اما امروز ما کار خودمان را می‌کنیم، به طوری که تجارت ما در منطقه رکورد زده است.همزمان در جنگ اراده‌ها و جنگ روایت‌ها هستیم. در جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران بر مستکبران پیروز شده و این پیروزی را باید روایت کرد تا آنها روایت نکنند؛ اگر روایت نکنیم، روایت می شویم.

برگزیدگان نخستین جایزه ملی «روایت پیشرفت» معرفی شدند

همچنین سخنگوی دولت در این اجلاس با گلایه از روایت نشدن دستاوردها و پیشرفت‌هایی که در ایران اسلامی و با تلاش جوانان نخبه این مرز و بوم به دست آمده است، گفت: امروز کشت فراسرزمینی در کشورهای دیگر فعال کرده‌ایم اما متاسفانه آنرا روایت نمی‌کنیم! در حوزه سلامت جز ۱۰ کشور برتر دنیا شدیم و آن را روایت نکردیم! امروز ربات جراحی سینا به سایر کشورها می‌فروشیم اما متاسفانه آن را روایت نمی‌کنیم!

وی افزود: ایران در حالی با این سرعت در حال حرکت به سوی پیشرفت است که جنگ تمام عیاری علیه ما به راه انداخته‌اند.

بر اساس انتخاب هیات داوران نخستین جایزه ملی روایت پیشرفت، برگزیدگان این جایزه به شرح زیر انتخاب شدند.

در بخش کتاب:

آرزو‌های دست ساز نوشته‌ی میلاد حبیبی
شریان مکران نوشته‌ی مهدی قزلی

در بخش هنر و رسانه:

مجله دانشمند به سردبیری پژمان عرب

فیلم سینمایی منصور به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی

مستند رویای بزرگ به کارگردانی احسان مشکور

در بخش اندیشه، تبلیغ و آموزش:

حجت الاسلام راجی به دلیل فعالیت‌های موثر در روایت پیشرفت

در بخش فرهنگ عمومی:

هادی قاسمی به دلیل ابتکار در برگزاری اردو‌های روایت گمشده

تقدیر ویژه برای فعالیت‌های متنوع چندین ساله در روایت پیشرفت

ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو به دبیری دکتر عماد احمدوند

لازم به یادآوری است، در جایزه ملی روایت پیشرفت که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، برترین آثار هنری و فعالیت‌های شاخص میدانی با محوریت روایت پیشرفت معرفی خواهند شد.

گفتنی است نخستین جایزه ملی روایت پیشرفت توسط حوزه هنری‌ انقلاب اسلامی و با مشارکت شرکت ملی مس ایران به برگزیدگان اهدا شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار