کد خبر: ۱۴۳۵۸
به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن؛

برگزاری کارگاه آموزشی نقد مدعیان دروغین مهدویت

کارگاه آموزشی نقد جریان‌های انحرافی مدعی مهدویت در شهرستان رزن برگزار شد.
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

برگزاری کارگاه آموزشی نقد مدعیان دروغین مهدویتبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کار گاه آموزشی نقد جریان‌های انحرافی مدعیان دروغین مهدویت برگزار شد. این دوره با سخنرانی استاد حسینی از اساتید حوزه و دانشگاه و با حضور شصت نفر از بانوان فعال وتاثیر گذار شهرستان به همت اداره تبلیغات اسلامی رزن برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی در ابتدا موضوع مهدویت را به دو بخش مهدویت اصیل و انحرافی در جامعه اسلامی تقسیم کرده ودر تبیین این دو جریان گفت: ما در موضوع مهدویت در ابتدا با «مهدویت اصیل و راستین» مواجه هستیم که مبتنی بر باور به تولد واستمرار حیات حضرت مهدی (عج) است به عنوان فرزند نهم امام حسین (علیه السلام) و فرزند بلافصل امام عسکری (علیه السلام) که دارای دو غیبت صغری و کبری می‌باشد. درغیبت کبری تا قبل از قیامش نائب خاص نخواهد داشت، قیام علنی خود را از کنار کعبه آغاز نموده در زمان ظهورش موفق به تاسیس حکومت جهانی می‌گردد و نه صاحب کتاب و شریعت است بلکه مجدد سنت پیامبر و شریعت اسلامی خواهد بود.

وی به جریان دوم اشاره کردند که آن «جریان مهدویت انحرافی» می‌باشد که نیابت، وکالت یا ماموریت مخصوص و منصوص از جانب امام زمان را ادعا می‌کنند، این جریان سعی دارند با بی اعتبار جلوه دادن علمای دین مردم را با این وسیله بتوانند از رجوع به متخصصین و از معارف حقیقی اسلام و منجی مسدود سازند.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کردند: در خصوص سطح معلومات دینی مدعیان دروغین گفت: اغلب مدعیان دروغین مهدویت تحصیلات و همچنین اطلاعات کمی در زمینه احکام و معارف اسلامی دارند، وجود اشتباه و غلط‌های ادبی و محتوایی فراوان در سخنان و نوشته‌های آنان دلیلی بر کم سوادی و کم خردی آنان است.

وی در ادامه در رابطه با تمسک مدعیان دروغین به خواب و رویا اظهار کرد: از آنجایی که مدعیان دروغین مهدویت دلایل کافی برای اثبات ادعای خود ندارند یکی از شگرد‌های آنان سوء استفاده از خواب و رویاست که آن‌ها بیشتر به خواب و رویا تمسک دارند.

وی در پایان بیان کردند: ایمان به حضرت مهدی (عج) و شناخت آن حضرت  یکی از راه‌های شناسایی مدعیان دروغین در زمان ظهور می‌باشد. مؤمن باید شناخت مناسبی درباره مقام امامت پیدا کرده و اطلاعات کافی در مورد صفات و ویژگی‌های معصومین (علیهم السلام) و به‌طور خاص، ولی عصر (عج) به دست آورد؛ لذا به فرموده امام صادق (ع) کسی آن را تصدیق می‌کند که قبل از وقوع ندای آسمانی به آن حضرت ایمان داشته باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار