کد خبر: ۱۴۳۹۴
حجت الاسلام گروسی خبر داد:

غبار روبی و عطر افشانی ۲۰۹ مسجد در مناطق مختلف نهاوند

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: ۲۰۹ مسجد این شهرستان در آستانه ماه مبارک رمضان غبار روبی و عطر افشانی می‌شوند.
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

غبار روبی و عطر افشانی ۲۰۹ مسجد در مناطق مختلف نهاوندبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام حسین گروسی  سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند با بیان این خبر اظهار داشت: در شهرستان نهاوند ۲۰۹ مسجد با همکاری و هماهنگی هیئت امنای مساجد، ائمه جماعات و  شورای هیئات مذهبی برای ورود به ماه پرخیر برکت رمضان غبار‌روبی می‌شوند.

حجت الاسلام گروسی گفت: مساجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی محسوب می‌شوند و  باید برنامه‌های پرمحتوا و جذاب را برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت و سوی فرهنگ دینی در مساجد اجرا کرد.

وی افزود: سال‌ها است که دهه آخر شعبان به منظور آمادگی مساجد برای برپایی مراسم ماه مبارک رمضان، با عناوین مختلف، دهه تکریم و غبارروبی مساجد نام‌گذاری می‌شود و این حرکت زیبا و نمادین نتایج ثمر بخشی را در سطح کشور داشته است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند عنوان کرد:  ماه مبارک رمضان بهترین ماه برای کوشش در نظافت مساجد بوده چرا که در این ماه  همه بندگان مهمان خداوند هستند.

حجت الاسلام حسین گروسی با اشاره به اینکه آئین غبار روبی و عطر افشانی مساجد بیجار نیز هر ساله در دهه سوم ماه شعبان انجام می‌شود، بیان کرد: با انجام دادن این عمل فضای مساجد برای انجام اعمال عبادی در ماه پربرکت رمضان برای نمازگزاران آماده می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند با اشاره به اینکه مساجد پایگاه مستحکمی برای هدایت جوانان به دین مبین اسلام هستند، اضافه کرد: مساجد نقش بسزایی در نهادینه کردن این امر داشته و باید فضای این اماکن الهی به گونه‌ای آراسته باشد تا جوانان را به حضور در مساجد ترغیب کند. در خاتمه لازم به ذکر است که این مراسم همه ساله با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیران ادارات و نهاد‌های دولتی و جمع کثیری از نمازگزاران در مساجد این شهرستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار