کد خبر: ۱۴۴۰۶
به همت اداره تبلیغات اسلامی؛

دوازدهمین کرسی تلاوت و تدبری قرآن کریم شهرستان تویسرکان

دوازدهمین کرسی تلاوت و تدبری قرآن کریم به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان در مسجدامام حسین (ع) این شهرستان برگزار شد.
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

دوازدهمین کرسی تلاوت و تدبری قرآن کریم شهرستان تویسرکانبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مسئول برگزاری کرسی‌های تلاوت در این شهرستان اظهار کرد: دوازدهمین کرسی تلاوت قرآن کریم باحضور سید حمید رضا شیخ الاسلامی از قاریان شهرستان و حجت الاسلام والمسلمین حسین گلچهره روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه ماه ۱۴۰۲ همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجدامام حسین (ع) برگزار شد.

وی با تبیین رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی در توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور افزود: این طرح در راستای ایجاد انس و آشنایی بیشتر جمعیت هدف شهرستان با کلام الهی و با هدف محقق نمودن تأکیدات قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و همچنین منویات امام راحل و حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و تمسک به سیره عملی ایشان در استماع کلام الهی و ترویج سبک زندگی اسلامی به نگارش در آمده است.

حسین اسکندری الگوسازی مناسب برای جامعه به‌ویژه جوانان با نمایش ظرفیت‌های قرآنی نخبگان شهرستانی را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد بستری برای تجمع نخبگان قرآنی شهرستان که می‌تواند منجر به انس و الفت بیشتر و بنا به فرمایش حضرت امام صادق علیه السلام منجر به زنده دلی گردد.

اسکندری، فضا سازی قرآنی  مناسب برای بچه‌های مسجدی را از دیگر مزیت‌های برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن دانست و افزود: برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با همکاری کانون‌های فرهنگی مساجد و مشارکت بچه‌های مسجدی اقدامی بسیار مطلوب است چرا که زمینه انس بیشتر کودکان و نوجوانان را با قرآن فراهم می‌کند.

مسئول برگزاری کرسی تلاوت شهرستان به اهداف و ضرورت اجرای طرح اشاره داشت و گفت: معطر نمودن فضای اماکن مذهبی شهرستان به عطر قرآن، به منظور ایجاد انس عمومی با این کتاب انسان ساز، تقویت اندیشه‌ها و باور‌ها در سبک زندگی از منظر قرآن و بهره‌گیری از فرصت فضای معنوی این کرسی‌ها در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه از جمله این موارد است.

وی تلاوت قرآن کریم را در همه حال ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن کریم در همه حال ارزشمند است، زیرا قرآن کلام خداست و خواندن همه سوره‎ها فضیلت دارد و خواندن بعضی از سوره‎ها در بعضی اوقات به دلیل مصالحی که خداوند و چهارده معصوم (ع) از آن آگاهند، ثواب بیشتری دارد.

حسین اسکندری افزود: این برنامه با استقبال جوانان و نوجوانان علاقمند به قرآن روبرو شده سعی و تلاش ما بر این است که این برنامه را در ایام ماه مبارک رمضان در اماکن مذهبی، قرآنی و حتی هیئات مذهبی شهرستان (روستا‌ها) به لحاظ کمی و کیفی توسعه دهیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار