کد خبر: ۱۴۵۲۷
مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات ایلام:

«زندگی با آیه‌ها» توسط جریان‌های مردمی در ایلام اجرا می‌شود

ارائه طرح زندگی با آیه‌ها توسط مسئول اموربانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام در بین مبلغات حوزه علمیه خواهران شهرستان ایلام انجام شد.
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

«زندگی با آیه‌ها» توسط جریان‌های مردمی در ایلام اجرا می‌شودبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مریم بیگ محمدی، مسئول قرارگاه بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام در جمع طلاب و مبلغات حوزه علمیه خواهران گفت:  اشاعه و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه ضامن سلامت روحی و روانی جامعه خواهد شد، وی با بیان اینکه مبلغان حوزه‌های دینی و فرهنگی باید در راستای اشاعه سبک زندکی اسلامی و اخلاق قرآنی در جامعه تلاش کنند، خاطر نشان کرد: مبلغات، کنشگران و فعالان شبکه‌های تبلیغی اسما ء و صبرا باید با تسلط بر مفاهیم اسلامی اصول دینی و قرآنی را در جامعه ترویج دهند.

بیگ محمدی: با بیان اینکه طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» با پرچمداری جریان‌های مردمی و حمایت ظرفیت‌های حاکمیتی در ایلام اجرا می‌شود، گفت: هدف این طرح ترویج گفتمان قرآنی در زندگی و درهم آمیختن سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآن است.

مسئول اموربانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام افزود:  این طرح از طرح ملی مستورا گرفته شده و هدف آن ترویج گفتمان قرآنی در زندگی و به عبارتی درهم آمیختن سطر به سطر زندگی با آیه‌ها است.

وی گفت: با توجه به منویات رهبری باید مفاهیم قرآنی به گونه‌ای وارد بطن جامعه اسلامی شود که به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه اقشار مردم تبدیل شود.

مسئول قرارگاه بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام  با تأکید بر اینکه آیات مد نظر قرار گرفته در این طرح از دیدگاه بزرگانی همچون امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی (ره) و مقام معظم رهبری با توجه به مسائل روز جامعه و در طی یک فرایند پژوهشی سنگین انتخاب شده است، ادامه داد: در این طرح، ۱۵۰ فراز قرآنی در طی سه سال به مردم آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نخستین سال از این طرح در ماه مبارک رمضان مفاهیمی همچون  ایمان و امید، توحید، نبوت و قیام، ولایت و جبهه فرهنگی و معاد و مقصد پوشش داده می‌شود، افزود: در سال اول این طرح ۵۰ فراز به گونه‌ای انتخاب شده که نگاه افراد را به زندگی تغییر می‌دهد.

مریم بیگ محمدی گفت:  تولید محصولات رسانه‌ای و مکتوب از موضوعات فراز‌ها توسط مردم را راهی مناسب برای نهادینه سازی مفاهیم قرآنی دانست و گفت: این طرح در چهار سطح زندگی با قرآن با استفاده از رسانه‌های مختلف، آشنایی با مفاهیم در محافل و مجالس، حفظ فراز‌ها و برگزاری دوره‌های آنلاین و آفلاین برای کنشگری در زمینه تبیین، تعلیم آیات و عمل به آنان برگزار می‌شود.

مسئول قرارگاه بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام  با اشاره به ظرفیت  گسترده آموزش و پرورش و حضور مشاورین امین در مدارس، تشکل‌های قرآنی در سطح شهرستان‌ها اضافه کرد: در صورت ایجاد تعامل مطلوب فی‌مابین مبلغین، مبلغات، مربیان قرآن و سایر اقشار فرهنگی دینی مرتبط (هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت (ع)) می‌توانیم مراحل چهار گانه این طرح را به خوبی اجراء کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار