کد خبر: ۱۴۷۳۷
دارالقرآن الکریم | حجت‌الاسلام لیمویی مطرح کرد؛

تحول در زندگی با طرح «زندگی با آیه‌ها»

مسئول دارالقرآن سازمان بسیج گفت:« آیات طرح زندگی با آیه‌ها بسیار هوشمندانه انتخاب شده و اگر کسی همت کند و این 30 آیه را حفظ نماید، زندگی‌اش متحول خواهد شد.»
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، به اذعان کارشناسان و حافظان قرآن یکی از راه‌هایی که می‌توان مفاهیم کاربردی و موردنیاز جامعه را در بین مردم گفتمان کرد، حفظ آیات کلیدی قرآن از سوی عموم جامعه است. بر همین اساس، طرح ملی «مسطورا» به‌منظور ترویج گفتمان زندگی با آیه‌های قرآنی فعالیت گسترده‌ای را در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی کرده تا طبق فرمایش‌های رهبری، عموم مردم با قرآن مأنوس شوند. 

بهترین راه انس با قرآن، حفظ قرآن است

حجت‌الاسلام حمیدرضا لیمویی، مسئول دارالقرآن سازمان بسیج با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم گفت: «۱۲ سال پیش حضرت آقا فرمودند که ما باید ۱۰ میلیون حافظ قران تربیت کنیم و بعد فرمودند در صورت تحقق این امر ما به یک جامعه فولادین تبدیل می‌شویم؛ این به معنای این است که استحکام درونی با قران شکل می‌گیرد همانطور که قرآن می‌فرماید"إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ؛ این قرآن، به راهى که استوارترین راههاست، هدایت مى‌کند. "»

او تأکید کرد: «اگر بخواهیم جامعه ما، یک جامعه محکم و استوار باشد باید با قرآن مأنوس شویم؛ نمونه آن را در جریانات فلسطین مشاهده می‌کنیم که افراد آن‌چنان با قرآن مأنوس هستند که حتی در بدترین شرایط قران را بر زبان جاری کرده و مقاوم ایستادگی می‌کنند.»

مسئول دارالقرآن سازمان بسیج بهترین راه انس با قرآن را حفظ قرآن دانست و افزود: «کسی که حافظ قرآن است برای به‌خاطر سپردن و عدم فراموشی آیات مدام باید آیات را تلاوت کند. تلاوت قران باعث فهم دقیق آیات شده و بعد عمل به قران برای این افراد آسان می‌شود.»

استحکام تفکر جامعه با ۳۰ فراز زندگی‌ساز قرآن

به گفته حجت‌الاسلام لیمویی، حفظ موضوعی قرآن دریچه‌ای برای حفظ تربیتی و حفظ کل قرآن است. در این روش، مردم باید آیات پرکاربرد و آیاتی که بیشتر در زندگی امروز نیاز است را حفظ کنند و قطعاً حفظ موضوعی باعث می‌شود این آیات در ذهنشان نقش ببندد.

او تصریح کرد: «خواه فردی حافظ کل قرآن باشد یا آیات پرکاربرد قرآن را حفظ باشد، قرآن او را به راه مستحکم و بهتر هدایت می‌کند. طرح مسطورا باهدف زندگی با آیه‌ها از ۳۰ فراز قرانی مرتبط با پنج مفهوم زندگی‌ساز تشکیل شده است. این طرح متناسب با کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی نگارش شده و هدف این است که تفکر جامعه را با آیات پرکاربرد مستحکم کنیم.»

مسئول دارالقرآن سازمان بسیج اظهار داشت: «آیات طرح مسطورا بسیار هوشمندانه انتخاب شده و اگر کسی همت کند و این ۳۰ آیه را حفظ نماید، زندگی‌اش متحول خواهد شد.» 

طرح «زندگی با آیه» مقدمه‌ای برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ

حجت‌الاسلام لیمویی با بیان اینکه حفظ موضوعی قرآن بسیار آسان است، گفت: «همه آحاد مردم می‌توانند این ۳۰ آیه کوتاه و پرکاربرد را حفظ نمایند؛ این شیرینی مهد قرآن بر زبان کسانی که حفظ می‌کنند قطعاً جاری می‌شود و مقدمه‌ای برای گرایش به حفظ ترتیبی قرآن می‌شود.»

او تأکید کرد: «طرح مسطورا می‌تواند قدم اول باشد تا اینکه ما شاهد باشیم که افراد وارد مرحله حفظ کل قرآن کریم شوند. منظور حضرت آقا از تربیت ۱۰ میلیون حافظ قران، ۱۰ میلیون حافظ کل قران است که ان‌شالله طرح‌هایی مثل مسطورا که حفظ آیاتی از قرآن است، کمک می‌کند تا ما به آن قله برسیم.»

بسیج شبکه‌ای آماده برای ترویج فرهنگ قرآن

به گفته حجت‌الاسلام لیمویی، حدود ۷۰۰۰ پایگاه مقاومت بسیج در کشور وجود دارد که اکثر این‌ها در مساجد هستند و مساجد در ماه رمضان نیز شلوغ‌تر است. کار فرهنگی مساجد با پایگاه مقاومت است و ما هم پایگاه‌ها را به خط کردیم تا طرح مسطورا را در کنار جزء‌خوانی‌ها، حلقه صالحین و گروه‌های جهادی لحاظ کنند و تلاش شود تا همه بسیجی‌ها این آیات را حفظ کنند. مسئول دارالقرآن سازمان بسیج، شبکه بسیج را یک شبکه بسیار آماده برای ترویج فرهنگ قرآنی به خصوص طرح مسطورا دانست و افزود: «یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر این است که مسجد به پایگاه قرانی تبدیل شود. با توجه به اینکه طرح مسطورا تربیت حافظان قران را پیگیری می‌کند، اجرای این طرح در مساجد بسیار به تبدیل شدن مساجد به پایگاه‌های قرآنی کمک می‌کند.»

منبع: فارس

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار