کد خبر: ۱۴۷۶۳
در گفت‌وگو با مسئول خانه قرآن شکور سنندج مطرح شد؛

فضیلت تلاوت قرآن در ماه رمضان دارای ثواب بیشتری است

مسئول خانه قرآن شکور گفت: بی تردید در ماه نزول قرآن کریم، تلاوت این کتاب آسمانی ثواب بیشتری نسبت به دیگر ایام سال دارد.
۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، فاطمه الماسی، مسئول خانه قرآن شکور در گفتگو با این روابط عمومی اظهار داشت: فضیلت قرائت قرآن کریم، در ماه‌های دیگر سال، بار‌ها از طرف اهل بیت (ع) بیان شده است، اما در شهر رمضان این فضیلت چندین و چند برابر است.

وی با اشاره به تلاوت قرآن بیان کرد: طبیعی است که همه مردم نمی‌تواند قرآن را صحیح و با سرعت ترتیل بخوانند و بهترین زمان یادگیری و فراگیری قرآن، ماه رمضان است، اما خیلی‌ها فرصت آموزش را ندارند و می‌خواهند بیشتر وقت خود را به تلاوت قرآن اختصاص دهند و باید هر کس در حد توان خود قرآن را تلاوت کند.

مسئول خانه قرآنی شکور افزود: در ماه مبارک رمضان اولین فریضه‌ای که برما واجب است روزه است، اما در کنار روزه اعمال بسیار زیادی به‌عنوان اعمال مستحب وارد شده، ولی ثواب بسیار زیادی دارند که اگر توفیق پیدا کنیم اعمال را انجام دهیم حتمن بهره زیادی از این فرصت رمضان خواهیم برد.

الماسی عنوان کرد: انس گرفتن با قرآن به جز ثواب معنوی، برای وجود ما، فهم ما، زندگی اجتماعی، فردی و جامعه ما برکاتی دارد و بسیاری از بداخلاقی‌ها و رفتار‌های نادرست فردی و اجتماعی به دلیل انس نگرفتن با قرآن و نشناختن آیات و معارف قرآنی است.

گفتنی است مراسم جزء خوانی موسه قرآنی شکور در ماه مبارک رمضان هر روز در مسجد آقا حبیب الله سنندجی و تفسیر آیه‌های مسطورا برگزار می‌گردد.

ارسال نظر