حجت‌الاسلام والسلمین طاهری خبر داد:

طرح حفظ موضوعی قرآن کریم پس از اتمام ماه مبارک رمضان ادامه دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح زندگی با آیه‌ها پس از اتمام ماه مبارک رمضان ادامه دارد، گفت: این استان از نظر شرکت مردم در طرح مسطورا دارای رتبه اول کشوری است.
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست صمیمی جامعه قرآنی استان با استاندار، اظهار کرد: تلاوت و حفظ قرآن کریم مقدمه تدبر در آن است و در آیات نورانی این کتاب آسمانی نیز می‌بینیم که انسان‌ها به تدبر در آیات دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم دو ویژگی مهم برای مومنین ذکر کرده است، ادامه داد: اولین مورد انفاق در راه خدا و دومین مورد نیز داشتن ایمان و جهاد است که داشتن ایمان و جهاد نیز توسط امام خمینی (ره) به افراد جامعه ما آموزش داده شد و این موضوع به وضوح در مقایسه شرایط ایمانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی مشخص است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حرکت در مسیر مرضات‌الله تکلیفی الهی است که برای تمامی ما در نظر گرفته شده و حرکت در مسیر فی‌سبیل‌الله ابتدای حرکت در مسیر فی‌مرضات‌الله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: قرآن کریم انسان‌ها را دعوت به تدبر، تفکر، بصیرت و تعقل می‌کند بنابراین نباید تلاوت و حفظ آیات الهی به حجابی تبدیل شود که جامعه را از معارف الهی دور کند.

وی با اشاره به اجرای طرح مسطورا در ایام ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: تمرکز این طرح نیز بر تدبر در آیات اجتماعی قرآن کریم است همچنین تلاش شد تا آیات نورانی قرآن کریم به گفتمان رایج مردم جامعه تبدیل و در زندگی آن‌ها جاری و ساری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری از نظر شرکت مردم در طرح مسطورا دارای رتبه اول کشوری است و برنامه‌ریزی برای ادامه این مسیر نیز صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به لزوم حمایت از موسسات و خانه‌های قرآن در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: اعتبارات قرآنی استان درحال حاضر حدود ۵۰۰ میلیون تومان است و حدود ۲۰۰ خانه قرآن نیز در استان وجود دارد که سرانه سالانه هر یک از این مراکز دو میلیون تومان است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مدنظر ما این بود که جریان قرآنی استان از شخص‌محور به حلقه‌محور تبدیل شود و در همین راستا سال گذشته ۶۰۰ مربی قرآن از مجموعه‌های مختلف که دارای پنج شاگرد بودند برای حضور مجموعه‌محور در مشهد مقدس و شرکت در یک دوره تبیینی دعوت شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: درحال حاضر مسطورا جدی‌ترین طرح قرآنی در کشور به شمار می‌آید که مقرر است در ماه‌های شوال و ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار