کد خبر: ۱۵۱۰۰
۲۹ فروردین | حجت‌الاسلام قمی خبر داد

نمایشگاه دستاورد‌های فرهنگی کشور بزودی راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام قمی از راه‌اندازی نمایشگاه دستاورد‌های فرهنگی کشور که به زودی برپاخواهد شد خبر داد و آن را یکی از پرظرفیت‌ترین بخش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای همکاری با شورایعالی انقلاب فرهنگی دانست.
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی، در مراسم بازدید دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی از مرکز راهبردی فرهنگ و رسانه، با اشاره به فعالیت‌های ستادی و عملیاتی سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص حرکت هم‌افزای ملی «زندگی با آیه‌ها» گفت: ۲۱ میلیون کنشگر در فضای مجازی نسبت به طرح زندگی با آیه‌ها، واکنش موثر نشان دادند؛ ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مسابقات قرآنی محتوا محور شرکت کردند.

وی با اشاره به این که موارد و مثال‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی تلاش زیادی برای انس بیشتر مردم با قرآن داشته، افزود: بخش زیادی از فعالیت‌های قرآنی مانند برنامه «محفل» و یا جشن بزرگ امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی گسترده نبودند و در مقیاس کوچکتری برگزار شدند که شاید به همین دلیل چندان به چشم نیامدند؛ برای مثال تاکید داشتیم که مبلغین و مبلغات در ماه مبارک رمضان، قرآن به دست بر منبر‌ها ظاهر شوند و با استناد به قرآن سخنرانی‌های خود را انجام دهند؛ تصور ما این است که این امر در دراز مدت، می‌تواند معنایی داشته باشد؛ این آجر‌ها در کنار هم عمارتی را می‌سازد که مقام معظم رهبری محبتی داشتند و نسبت به اتفاقات اخیر ابراز رضایت کردند؛ نه تنها درباره این یک ماه، بلکه به اندازه سال‌های اخیر سازمان تبلیغات اسلامی گزارش‌های زیادی وجود دارد که قابل ارائه هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به عملکرد و نقش موسسه افکارسنجی «بینا» گفت: این موسسه در قبل و بعد از ماه مبارک رمضان اطلاعاتی در خصوص اثرپذیری طرح زندگی با آیه‌ها جمع آوری کرده است؛ درخصوص سایر طرح‌ها هم فعالیت‌هایی به این شکل انجام شده است تا بتوانیم اثرگذاری برنامه‌های اجرایی خود را در سطح جامعه به بالاترین حد ممکن برسانیم و گاهی می‌توانیم به جای گزارش‌های عملیاتی، گزارش‌هایی از اثر وضعی طرح‌های اجرایی سازمان تبلیغات اسلامی در سطح جامعه ارائه دهیم.

نمایشگاه دستاورد‌های فرهنگی کشور بزودی راه‌اندازی می‌شود

او مرکز راهبردی فرهنگ و رسانه را نهادی متعلق به قرارگاه فرهنگی جمهوری اسلامی دانست و گفت: این مرکز مبتنی بر داده و روش‌های معتبر از وضع فرهنگی کشور و روش‌های حرکت موثر است و قصد دارد ما را به یک تصویر و تحلیل رو به جلو برساند و یک پشتوانه فکری برای تصمیمات هوشمندانه فکری عمیق باشد؛ به قولی دیگر، بیشتر از سازمان تبلیغات اسلامی، این مرکز مناسب شورایعالی انقلاب فرهنگی است.

حجت‌الاسلام قمی در پایان عنوان کرد: سال‌ها پیش با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در سال ۸۸ بنا بر این شد که نمایشگاهی از دستاورد‌های فرهنگی کشور راه اندازی شود که سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۸۹ آن را راه اندازی کرد؛ به تازگی نیز از دفتر رهبر معظم انقلاب از ما خواسته شد تا این نمایشگاه مجددا راه اندازی شود تا نمایانگر وضع فرهنگی امروز و فردای نزدیک جامعه باشد؛ به زودی این نمایشگاه راه اندازی شده و از مجموع داده‌های نهاد‌های مختلف، درباره وضع فرهنگی جامعه تصویرسازی خواهد شد. به نظرم این موضوع یکی از پرظرفیت‌ترین بخش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای همکاری با شورایعالی انقلاب فرهنگی است.

گفتنی است حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شواریعالی انقلاب فرهنگی از مرکز راهبردی فرهنگ و رسانه، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی بازدید کرد و مدیران این مرکز گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کردند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار