کد خبر: ۱۵۳۸۰
بنیاد هدایت | هر مسجد یک پایگاه قرآنی است؛

ثبت بیش از ۱۰ هزار گزارش در عملیات «زندگی با آیه‌ها»

شبکه امامت کشور با ثبت بیش از ۱۰ هزار گزارش در عملیات زندگی با آیه‌ها، کلید پیشرفت محله‌ها مشارکت کردند.
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «زندگی با آیه‌ها، کلید پیشرفت محله‌ها» عنوان عملیات تبدیل مساجد سراسر ایران به پایگاه‌های قرآنی بوده که به همت بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی ذیل پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

در این عملیات از شبکه امامت کشور خواسته شد تا به‌منظور نیل به این هدف، در عرصه‌های تبیین قرآن، حفظ قرآن، تلاوت قرآن، گره‌گشایی با رنگ قرآن، تدبر در قرآن، انس با قرآن، توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در محله‌های مساجد خود اهتمام داشته باشند و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

ثبت ایده‌ها و تجربه‌های موفق در سامانه تا نهم اردیبهشت ماه ادامه داشت و پس از آن مقدمات داوری در شهرستان‌ها فراهم شد؛ مرحله استانی نیز در روز‌های پایانی اردیبهشت آغاز خواهد شد و نهایتا در خردادماه مرحله کشوری انجام شده و مساجد برتر نیز در تیرماه مشخص خواهند شد.

در این عملیات ۵ هزار و ۷۸۲ نفر شرکت کردند و تعداد کل گزارشات ثبت شده از سوی آن‌ها ۱۰ هزار و ۳۴۲ مورد بود. کرمانی‌ها بیشترین استقبال را برای حضور در این عملیات داشتند و استان‌های خوزستان و فارس نیز در رتبه‌ها بعدی قرار گرفتند.

استان گلستان با ثبت هزار و ۹۶۶ گزارش، در این عرصه با اختلاف زیادی از رقبای خود پیشی گرفت و استان فارس و خوزستان با ثبت هزار و ۲۲ گزارش، مشترکا در رتبه بعدی قرار گرفتند و استان کرمان نیز ۸۴۳ گزارش ثبت کرد و رتبه سوم را در این زمینه به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، مساجدی که به پایگاه قرآنی تبدیل شده‌اند بر اساس معیار محوریت آیه‌های منتخب پویش ملی زندگی با آیه‌ها (طرح مسطورا)، اولویت داشتن بانوان و نوجوانان در میان مخاطبان، مفهومی‌تر بودن فعالیت‌ها (حرکت از روخوانی به سمت تبیین، تدبر و تفسیر)، خلاقیت در طراحی و اجرای قالب فعالیت‎‌ها، تولید محصولات قابل عرضه (هنری، رسانه ای، سکوی ارائه، طرحنامه و شیوه نامه)، پایداری و تداوم برنامه‌ها، ایجاد انس با قرآن، تیم سازی در محله، انتخاب موضوع متناسب با جهاد تبیین، نگاه تربیتی، راه اندازی مسابقات بین محله‌ها و مساجد، تعداد کنشگران عضو تیم اجرایی، تعداد مخاطبان فعالیت، میزان هزینه صورت گرفته، تعداد مشارکت کنندگان در تأمین هزینه، دسته بندی می‌شوند.

ثبت بیش از ۱۰ هزار گزارش در عملیات «زندگی با آیه‌ها»

ارسال نظر