کد خبر: ۱۵۴۲۳
توسط اداره تبلیغات اسلامی کبودرآهنگ؛

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ولادت حضرت معصومه (س) برگزار شد

کارشناس فرهنگی شهرستان کبودراهنگ خاطر نشان کرد: امسال اجتماع بزرگ دختران در روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در حرم مطهر و در تمامی مناطق بخصوص در شهرستان کبودراهنگ برگزار می‌شود و همزمان، مراسم‌های مشابهی نیز در هزار نقطه از کشور با حضور دختران و خانواده‌ها برگزار خواهد شد.
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ولادت حضرت معصومه (س)به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قلعه جوقی کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ گفت: وقتی جشن‌ها و برنامه‌های ویژه دهه کرامت در کنار هم قرار بگیرند و به طور هماهنگی و همزمان در نقاط مختلف کشور برگزار شوند، به یک جریان تاثیرگذار تبدیل شده و می‌توانند نقش مهمی در جریان سازی عمومی در جامعه ایفا نمایند.

وی افزود: کار‌های خرد فرهنگی وقتی به صورت هماهنگ و هدفمند در کنار هم قرار بگیرد، تاثیرگذاری آن بیشتر و مضاعف خواهد شد، بنابراین امسال جشن‌های مشترک روز دختر، به صورت سراسری و با مشارکت مساجد، مدارس و اماکن عمومی در محلات برگزار می‌شود. تاکنون  برنامه ویژه به مناسبت دهه کرامت در نظر گرفته شده است و تعداد آن افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام قلعه جوقی افزود:  تقویت وحدت بیشتر بین هیئات مذهبی همه باید تلاش کنیم با وحدت وهم افزایی مراسم عزاداری ایام صادقیه را باشکوه‌تر از سال قبل برگزارانیم.

کارشناس فرهنگی شهرستان کبودراهنگ خاطر نشان کرد: امسال اجتماع بزرگ دختران در روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در حرم ایشان  و در تمامی مناطق بخصوص در شهرستان کبودراهنگ برگزار می‌شود و همزمان، مراسم‌های مشابهی نیز در هزار نقطه از کشور با حضور دختران و خانواده‌ها برگزار خواهد شد تا رسانه‌ها نیز بتوانند به خوبی شور و عشق و ارادت دختران ما به حضرت معصومه (س) را به تصویر بکشند و منعکس کنند. امروز نیازمند الگوسازی صحیح در جامعه هستیم و لازم است این الگو‌ها با زبان و رفتار و روش‌های جدید به جوانان معرفی شوند.

وی افزود: این محتوا‌های مناسبتی و غنی در فضای مجازی توسط اقشار مختلف جامعه از جمله اقوام و همسایه‌ها و گروه‌های همکار و هم کلاسی و ... بازنشر می‌شود و در مناسبت‌ها می‌تواند جریان ساز و تاثیرگذار باشد. مکتب ما مکتب توحید و اسلام است و بر انسجام و تقویت نهاد خانواده تاکید و توصیه بسیاری کرده است.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ گفت: دشمن امروز تمام سرمایه خود را بر تخریب مکتب و آموزه‌های معنوی و تضعیف نهاد خانواده معطوف کرده است؛ بنابراین نباید اجازه دهیم تا میان خانواده و اقوام و فامیل فاصله ایجاد شود و مناسبت‌های مذهبی پیش رو و دهه کرامت فرصت خوبی برای در کنار هم قرار دادن خانواده و تکریم این نهاد است.

حجت  الاسلام قلعه جوقی گفت: برنامه‌های فرهنگی ویژه دهه کرامت برای فضاسازی معنوی و تقویت روحیه اخوت است.  امسال توجه ویژه‌ای به اعتاب مقدسه شده است و برنامه‌های بسیاری را در آستان‌های مقدس شاهد خواهیم بود. پیش‌نویس نام‌گذاری روز‌های دهه کرامت انجام شده است، اما ممکن است که تغییرات اندکی را در عناوین شاهد باشیم.

کارشناس فرهنگی شهرستان کبودراهنگ  خاطر نشان کرد: با توجه به اهتمام این مجمع به بحث قرآن و عترت  به بیان مبحث تکریم در زیارت جامعه کبیره و نیز در حدیث ثقلین به همین جهت اهتمام بزرگداشت جشن‌های دهه کرامت در این مجمع مورد توجه بوده است و در همین راستا  بنا داریم با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی به مخاطبان تولید محتوا داشته باشیم

وی افزود: در این جلسه مقرر شد در شب ولادت و بمناسبت دهه کرامت در تمامی مساجد و هیئت‌های سطح شهرستان کبودراهنگ برنامه ولادت را داشته باشیم، که از جمله از آن برنامه‌ها (برگزاری جشن تکلیف، ایجاد موکب‌های امام رضایی، سخنرانی، مولودی خوانی و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح)

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار