کد خبر: ۱۵۵۸۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد:

دختران باید کرامت و شخصیت حضرت معصومه (س) را سرلوحه خود قرار دهند

رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد گفت:دختران باید کرامت و شخصیت حضرت معصومه (س) را سرلوحه خود قرار دهند.
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام خانجانی در این مراسم به مناقب وشخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد وگفت: حضرت معصومه (س) سمبل و نماد حیا و عفت و مظهر دختر اجتماعی مسلمان و دینی هستند و دختران ما باید وی را الگوی فردی و رفتاری خود در جامعه قرار دهند.

وی بیان کرد: بستر علم‌آموزی و حضور در جامعه با پوشش مناسب و حجاب بیشتر فراهم می‌شود و زنان موفق ایرانی ثابت کرده‌اند که در سایۀ حجاب به خیلی از اهداف عالی خود رسیده‌اند و هیچگاه عفت و حجاب و پاکدامنی دختران مؤمن مانع رشد آنان نشده است.

حجت‌الاسلام خانجانی اظهار کرد: مهمترین ویژگی بانوی کرامت حضرت معصومه (س) این است که چهار امام سفارش زیارت ایشان را کرده‌اند که در میان امام زادگان منحصر به فرد است، زیرا در میان امامزادگان تنها حضرت اباالفضل (ع)، حضرت عبدالعظیم (ع) و حضرت علی اکبر (ع) سفارش به زیارتشان شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد بیان کرد: نقل است که امام صادق (ع) قبل از تولد امام کاظم (ع) فرمودند دختری از ما در قم به خاک سپرده می‌شود که هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های دینی و الهی در خاندان موسی بن جعفر (ع) هستند، بانویی که به همه علوم زمان خود عالم بودند و عصمت از زیباترین و پرشکوه‌ترین وجوه شخصیتی و سیره زندگی این بانوی مکرمه است.

حجت‌الاسلام خانجانی تصریح کرد: دختران و زنان نیز باید با الگوگیری از سیره تربیتی معصومان به ویژه بانوی کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) خودشان را از لحاظ جایگاه عفاف و حجاب و برجستگی‌های اخلاقی و مقام اجتماعی در مرتبه بالایی قرار دهند و برتری خودشان را نسبت به مردان با ایمان و تقوا و علم آموزی در این نوع زندگی به نمایش بگذارند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار