کد خبر: ۱۵۶۰۴
حجت الاسلام حسینی:

ماهیت مدارس صدرا کادرسازی برای آینده نظام در قالب گام دوم انقلاب است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کادرسازی برای آینده نظام در قالب گام دوم انقلاب هدف گذاری صورت گرفته برای مدارس صدراست و با توجه به چنین هدف گذاری مورد توجه و دغدغه ویژه مقام معظم رهبری است.
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی در همایش علمی و آموزشی مشاوران هدایت تحصیلی نواحی پنجگانه آموزش و پرورش تبریز با محوریت معرفی رشته علوم و معارف اسلامی اظهار داشت: مدارس صدرا به صورت مستقل رشته های علوم و معارف اسلامی را ارایه می کنند و کادرسازی برای آینده نظام در قالب گام دوم انقلاب هدف گذاری صورت گرفته برای این مدارس است.

وی خاطر نشان شد: مدارس صدرا با توجه به چنین هدف گذاری مورد توجه و دغدغه ویژه مقام معظم رهبری است و همین امر تکلیف و وظیفه دست اندرکاران مدارس صدرا در مجموعه های آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی را خطیر می سازد و در این مدارس با لحاظ ظوابط و شرایط خاص به دنبال جذب دانش آموزان دارای انگیزه، مستعد و توانمند هم به لحاظ علمی و هم از نظر تربیتی، اخلاقی و مذهبی و اعتقادی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: حداقل معدل برای ثبت نام در مدارس صدرا ۱۷ است که تحقق این مهم نیازمند همکاری مشاوران هدایت تحصیلی در هدایت دست کم یک درصد از دانش آموزان هر یک از مناطق پنجگانه تبریز به این مدارس است که در صورت تحقق این امر ۲۵۰ نفر از دانش آموزان تبریزی در دو مدرسه صدرای این شهر پذیرش خواهند شد.

وی گفت: هر چند پیگیری هایی در خصوص مشکلات کنکوری دانش آموزان صدرا در حال انجام است با این حال و با وجود برخی مشکلات و موانع در این زمینه بیش از ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان این مدارس جذب دانشگاه ها و مراکز علمی اثرگذار در کشور می شوند و بر خلاف تصور غالب در جامعه تنها حدود ۳۰ درصد فارغ التحصیلان وارد حوزه های علمیه می شوند.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: دبیرستان دخترانه صدرای تبریز مدرسه نمونه کشوری در بین مدارس صدرای کل کشور است و با توجه به چنین ظرفیت ها و جایگاه مدارس صدرا از مشاوران هدایت تحصیلی مدارس استان و به ویژه تبریز انتظار می رود با معرفی صحیح این مدارس زمینه جذب دانش آموزان مستعد و متعهد به رشته علوم و معارف اسلامی بیش از پیش فراهم شود.

ارسال نظر