کد خبر: ۱۵۸۲۴
مرکز هنری و رسانه‌ای نهضت| در پی شهادت امیرعبدالهیان؛

میدان فلسطین تصویر دیپلمات مقاومت را به تصویر کشید

هم‌زمان با هفتمین روز شهادت شهدای خدمت، تازه‌ترین دیوارنگاره میدان فلسطین تهران با طرحی از تصویر وزیر امور خارجه شهید کشورمان حسین امیرعبداللهیان با شعار «دیپلمات مظلومان؛ صدای کودکان غزه» رونمایی شد.
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، این طرح که به‌پاس اقدامات شایسته‌ این دیپلمات مجاهد در راستای حمایت از مردم فلسطین در مجامع جهانی به‌نمایش‌درآمده، برگرفته از نقاشی دیجیتال «دیپلمات مظلومان» اثر علیرضا پورامید است که با همکاری حوزه هنری تهیه و منتشر شده است.

حسین امیرعبداللهیان اوایل سال ۱۳۷۰ وارد وزارت امور خارجه شد و از همان ابتدا به معاونت عربی و آفریقایی وزارتخانه رفت و کارش را شروع کرد. به قول خودش این معاونت اگر هیچ خوبی برایش نداشت، این امتیاز را داشت که مستقیم یار غار سردار شهید سلیمانی شود. بعدها که سردار دل‌ها وارد تشکیلات سپاه قدس شد، او رابطه تنگاتنگی با وی داشت. امیرعبداللهیان اوایل سال ۱۳۷۰ رسماً وارد وزارت امور خارجه شد؛ در سابقه او در این وزارتخانه، سمت‌هایی همچون معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵)، مدیرکل خلیج‌فارس و خاورمیانه (۱۳۸۹)، سفیر ایران در بحرین (۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹)، رئیس ستاد ویژه عراق (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶) و معاون نماینده ویژه وزیر خارجه در امور عراق (۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴) دیده می‌شود.

او در دولت شهید رئیسی به‌عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد و راهبرد «توازن منطقه‌ای» را در پیش گرفت. او اعتقاد داشت ایران باید با توازن رابطه بین کشورهای منطقه، با تمام آنها ارتباط خوب داشته باشد. همچنین او از کمک به گروه‌های مقاومت هیچ مضایقه‌ای نکرد و همراه و رفیق گروه‌هایی مانند حزب‌الله، حشدالشعبی، انصارالله یمن و گروه‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین بود. اصلاً او را به «منطقه» می‌شناختند. گواه این مدعا ۸ سفر وزیر امور خارجه به لبنان و سوریه در دوران وزارتش بود. اکثر اندیشمندان منطقه و مقامات عربی و آفریقایی با او رابطه خوبی داشتند و برخی رقیبان ایران در منطقه هم همواره با دید احترام‌آمیز به وی نگاه می‌کردند. خلاصه معروف بود به «دیپلمات میدان»!

ارسال نظر