کد خبر: ۱۵۹۰۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد:

جوانان از سیره امام خمینی (ره) الگو بگیرند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد گفت: سیره حضرت امام خمینی (ره) ابعاد مختلفی دارد و از جهات مختلف شخصیت ارزشمند ایشان می‌تواند الگویی مناسب برای نسل جوان امروزی باشد.  
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد خانجانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد، ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی، گفت: مهم‌ترین هدف امام امت در تصمیم‌گیری‌های کلان دینی، فرهنگی و اجتماعی اجرا و احیاء تعالیم حیات بخش اسلام و معرفی و پیشرفت تعالیم حیات بخش اسلام بوده است.

وی بیان کرد: مقصود اصلی حضرت امام خمینی (ره) در نهضت خویش فقط احیا و اجرای تعالیم اسلام ناب بود.

حجت الاسلام خانجانی با بیان اینکه معیار و ملاک برای امام راحل عظیم الشأن، رضای الهی و عمل به آموزه‌های دینی و قرآنی بود، گفت: امام (ره) در طول حیات مبارکش به همگان نشان داد که از هیچ چیز هراسی ندارد و تنها توکلش بر ذات ربوبی پروردگار است و آنچه را که خدا تکلیف کرده باشد به عنوان تعالیم الهی و وظیفه و رسالت خود می‌دانست و با همین تفکر توانست باری دیگر مشعل اسلام را روشن کند و نور هدایتی برای امت جمهوری اسلامی ایران شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد بیان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف و به مناسبت‌های گوناگون به تشریح ویژگی‌ها و ملاک‌های «رئیس‌جمهور اصلح» پرداخته‌اند که در مجموعه صحیفه امام‌خمینی (ره) و همچنین وصیتنامه سیاسی- الهی امام (ره) بیان شده است و می‌تواند به مثابه نقشه راه و ملاک انتخابی صحیح و درست برای امت اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری‌اسلامی همواره بر این نکته تأکید کرده است که رئیس‌جمهور باید از متن مردم باشد و برای مردم کار کند و شبیه مردم بودن از دیگر شاخص‌های مردمی بودن رئیس‌جمهور از دیدگاه امام‌خمینی (ره) است.

حجت‌الاسلام خانجانی ادامه داد: ارزش شهدایی مانند شهیدرجایی و شهیدبهشتی را بیش از هر چیز، به این می‌دانستند که «با مردم بودند و برای مردم خدمت می‌کردند» و بنابراین خدمت به مستضعفان و حمایت از آنان یکی از محوری‌ترین توصیه‌های امام (ره) به کارگزاران نظام اسلامی بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد تصریح کرد: سیره حضرت امام خمینی (ره) ابعاد مختلفی دارد و از جهات مختلف شخصیت ارزشمند ایشان می‌تواند الگویی مناسب برای نسل جوان امروزی باشد.

وی بیان کرد: کمالات علمی حضرت امام خمینی (ره) در اوج قله فقاهت قرار دارد و ایشان یکی از نام آوارترین و برجسته‌ترین شخصیت‌های علمی حوزوی در عصر حاضر بودند، همچنین یک شخصیت صاحب نظر در بخش فقه، اصول، فلسفه و مباحث مختلف علوم حوزوی بودند و شاگردی شخصیت‌های بزرگی مانند مرحوم آیت حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم را داشتند.

حجت‌الاسلام خانجانی گفت: حضرت امام خمینی (ره) از نظر علمی شخصیت بزرگی بودند و از نظر عملی، تقوا و معنویات به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح بودند و همیشه به عنوان یک انسان با تقوا و یک شخصیتی که اخلاق مدار است مطرح بوده و تقوای الهی در رفتار و سیره ایشان کاملا مشهود بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد گفت: در شرایط کنونی سیره علمی و عملی امام امت می‌تواند الگوی مناسبی برای نسل امروز باشد به ویژه جوانان از این طریق با استفاده و راهنمایی روحانی و نورانی می‌توانند به قله‌های کمال انسانی برسند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار