کد خبر: ۱۶۰۸۸
سازمان سینمایی سوره| از سه شنبه 22 خرداد؛

اکران آنلاین «مسافری از گانورا» در فیلم نت آغاز شد

اکران آنلاین انیمیشن سینمایی« مسافری از گانورا» به کارگردانی سیداحمد علمدار و تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین علمدار از سه شنبه 22 خرداد در فیلم نت آغاز شد.
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «مسافری از گانورا» که محصول مرکز انیمیشن سوره است، در دی‌ماه ۱۴۰۲ اکران سینمایی شد و در مدت ۳ ماه اکران توانست با جذب بیش از ۴۲۰ هزار مخاطب به فروش ۱۴ میلیارد تومانی برسد.

اکران آنلاین این انیمیشن سینمایی از روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد  ساعت ۲۰ آغاز شد. پس از آن این فیلم برای اولین‌بار در برنامه کاربردی «شاد» نیز اکران آنلاین خواهد شد. اپلیکیشن «شاد» با حضور بیش از ۹۰ درصد کادر مدارس و ۸۶ درصد دانش آموزان سراسر کشور، بیش از ۲۲ میلیون کاربر یکتا دارد.

مسافری از گانورا داستان یک موجود فضایی است که به زمین سفر می کند و با کمک پسری معلول و دوستانش به جستجوی فرمانروای گمشده سیاره گانورا می‌پردازد تا صلح را به سرزمینش بازگرداند.

این انیمیشن اولین اثر بلند سینمایی رویداد «رویازی» (نخستین رویداد «پیچینگ» تخصصی انیمیشن ایران) است. این انیمیشن سینمایی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری موسسه فرهنگی تصویر هنر پاسارگاد شرق، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، صندوق پژوهش و فناوری سپهر و سازمان سینمایی سوره توسط مرکز انیمیشن سوره تولید شده است.

انیمیشن مورد اشاره در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان موفق به دریافت پروانه زرین جایزه ویژه دبیر جشنواره، تندیس ویژه ستاد ملی خانواده و جوانی جمعیت و همچنین جایزه «فرهنگ بنیان» شد.

انیمیشن مذکور در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم فضایی (Tsiolkovsky ISFF) روسیه که هر ساله در شهر کالوگا برگزار می‌شود، به نمایش درآمده بود و به تازگی جوایز آن اعلام شده است. همچنین در جشنواره بین‌المللی فیلم فضایی (Tsiolkovsky ISFF) فیلم‌ها و تولیداتی درباره فضا و ارتباط آن با علم، هنر و فرهنگ در اکران‌های رقابتی، غیررقابتی و گذشته‌نگر به نمایش گذاشته می‌شوند و هدف آن علاوه بر ارایه فیلم‌های جدید درباره فضا و فضانوردی، ترویج همه حوزه‌های علم و هنر، مرتبط با فضا و تقویت سنت‌ گفتگوی بین‌المللی بین دانشمندان و فیلمسازان برای حل مشکلات جهانی است. هیات داوران این جشنواره علاوه بر فیلمسازان حرفه‌ای، شامل فضانوردان و همچنین دانشمندان صنعت فضایی می‌شود.

گفتنی است پخش بین‌الملل این انیمیشن برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

ارسال نظر