کد خبر: ۱۶۰۹۰
مرکز هنری و رسانه ای نهضت| در ادامه سفرهای استانی محفلی‌ها صورت گرفت؛

حضور ۱۰ هزار نفری مردم الوند در جشن «محفلی‌ها»

بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم شهر الوند از جشن قرآنی «محفلی‌ها» در ورزشگاه یادگار امام این شهر استقبال کردند.
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، ورزشگاه یادگار امام شهر الوند قزوین شامگاه چهارشنبه میزبان محفلی‌ها بود که در این اجتماعی عظیم جلوه‌های زیبایی از حضور پرشور مردم این شهر به نمایش گذاشته شد.

بعد از اجتماع بزرگ محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی تهران، مراکز استان‌ها خواستار برگزاری اجتماع محفلی‌ها در استان‌های خود شدند از این رو طی ماه‌های گذشته بسیاری از شهرهای ایران میزبان محفلی بودند. امشب نیز در ادامه همین برنامه مردم شهر الوند از ساعت ۲۰ در ورزشگاه یادگار امام این شهر برای نخستین بار میزبان محفلی‌ها شدند.

این اجتماع با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط علی نجفی قاری نونهال آغاز شد. فاطمه دختر خردسال قزوینی نیز در اجتماع مورد اشاره شعرخوانی کرد. همچنین سرود«اینجا ایرانه» توسط حاضرین به ویژه دختران همخوانی شد. حامد شاکرنژاد که چهارشنبه شب در جشن محفلی های شهر الوند حضور داشت سوره کوثر را تلاوت کرد.

«محفل» بهترین برنامه ای که از ابتدای انقلاب تاکنون طراحی شده است

حجت‌الاسلام یوسف پورآرین مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در این اجتماع گفت: رویکرد برنامه محفل یک رویکرد قرآنی است که به شکل کاملاً مردمی در سراسر کشور برگزار می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سازمان تبلیغات هدف ما این است که مردم را پای‌کار برنامه‌های قرآنی قرار دهیم که این فرآیند در قالب برنامه محفل و در ایام عزاداری اهل‌بیت (ع) در قالب حسینیه معلا برگزار می‌شود.

وی افزود: شنایی مردم با مباحث و معارف قرآنی هدف اصلی ما از اجرای برنامه‌ها محفل در قالب جشن و شادی است. بنا به گفته متخصصین این امر برنامه محفل یکی از بهترین برنامه‌هایی است که از ابتدای انقلاب تاکنون طراحی شده و توفیقات و استقبال از آن بسیار بوده است.

حضور 10 هزار نفری مردم الوند در جشن«محفلی ها»

محسن واعظی مدیر رسانه تبلیغات اسلامی استان قزوین هم گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر از این جشن استقبال کردند. در این جشن شاهد استقبال کم‌نظیر مردم شهر الوند از یک رویداد قرآنی محور بودیم.  این حضور و تجمع با شکوه به‌نوعی امتیاز و نمره قبولی مردم به برنامه‌های قرآنی محفل و همچنین صداوسیما برای تولید محتواهای این‌چنینی بود.  این جشن به مطالبه مسؤولین و گروه‌های مردمی شهر الوند صورت گرفت، با پیگیری‌های اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین و مخصوصاً مدیرکل شاهد برگزاری این جشن با شکوه بودیم.

وی افزود: از سوی دیگر همدلی و همراهی مسؤولین شهری از جمله فرماندار، امام جمعه، شورا و شهردار و همچنین گروه‌های مردمی در برگزاری این جشن زبانزد و به یادماندنی بود.بدون شک برگزاری این جشن بزرگ در شهر الوند در تاریخ این شهر ماندگار خواهد بود و مردم در آینده‌ای نه‌چندان دور اثرات فرهنگی این رویداد قرآنی را لمس خواهند کرد.

ارسال نظر