به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

نشست دانشجویان استان با موضوع جذب مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد

نشست دانشجویان استان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی، عضو هیات علمی موسسه پژوهشی، آموزشی امام خمینی (ره) با موضوع چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و لزوم مشارکت حداکثری در این رویداد مهم برگزار شد.
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نشست دانشجویان استان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی، عضو هیات علمی موسسه پژوهشی، آموزشی امام خمینی(ره) با موضوع چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و لزوم مشارکت حداکثری در این رویداد مهم برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین ابوطالبی اظهار کرد: تمامی افراد جامعه با هر سطح، جایگاه و قشر می‌توانند بر حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری اثرگذار باشند.

عضو هیات علمی موسسه پژوهشی، آموزشی امام خمینی(ره) افزود: رئیس جمهور در نظام سیاسی جمهوری اسلامی و اکثر دولت‌ها و کشورها پر اختیارترین فرد است که عمده بودجه و اکثر بخش‌های کشور در اختیار او قرار دارد بنابراین انتخابات ریاست جمهوری بسیار موثر و مهم است.

وی با بیان اینکه دانشجویان زبان نقد و ارزیابی همچنین روحیه مطالبه‌گری بالایی دارند، ادامه داد: طبیعتا داشتن نقد، سوال و مطالبه اشکالی ندارد اما باید کمک کنیم فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که کم کاری نداشته باشد و در رفع مشکلات و برآورده شدن مطالبات اثرگذار باشد لذا فضای انتخابات بسیار مهم است و تمامی افراد جامعه می‌توانند در انتخاب فرد اصلح تاثیر بالایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوطالبی عنوان کرد: رئیس جمهور در تمامی حوزه‌ها اعم از آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و... که بر زندگی مردم تاثیر مستقیم دارند اثرگذاری بالایی دارد همچنین رئیس جمهور می‌تواند جلوی فساد را بگیرد و یا با کم کاری و کوتاهی موجب افزایش فساد در کشور شود بنابراین باید فرصت انتخابات را غنیمت شمرده و از آن غافل نشویم.

عضو هیات علمی موسسه پژوهشی، آموزشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: دانشجویان فعال و دغدغه‌مند در تمامی کشور و چهارمحال و بختیاری می‌توانند در روند برگزاری انتخابات و جذب مشارکت حداکثری موثر باشند و افرادی را که قصد شرکت در انتخابات ندارند به صحنه وارد کنند.

وی تصریح کرد: اگر امروز مردم از شرایط اقتصادی و دیگر موضوعات گلایه‌مند هستند باید اقدام برای رفع این مشکلات را از خود آغاز کرده و در قدم نخست به صحنه انتخابات وارد و فرد اصلح را انتخاب کنند، فعالیت دانشجویان نیز نباید محدود به تشکل‌های دانشجویی شود و تمامی افراد باید برای انتخاب رئیس جمهور اصلح مشارکت داشته باشند تا در آینده شاهد عملکرد ضعیف مسئولان نباشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوطالبی یادآور شد: شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی فردی بود که در تمامی مسئولیت‌های خود تنها دغدغه مردم را داشت و برای صلاح جامعه منافع خود را فراموش کرد، پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور نیز تمام وجود خود را وقف اعتقادات خود و خدمت به مردم کرد پس این روحیه نیز باید برای تمامی افراد جامعه اعم از طلبه، دانشجو و... الگو باشد یعنی این افراد اگر دلسوز مردم و جامعه هستند تمام توان خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور به کار بگیرند.

عضو هیات علمی موسسه پژوهشی، آموزشی امام خمینی(ره) بیان کرد: پس از شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی دل‌های مردم برای حضور حداکثری در انتخابات آماده است و این ظرفیتی مهم به شمار می‌آید که باید از آن استفاده شود تا با مشارکت پرشور مردم شاهد انتخاب بهترین فرد به عنوان رئیس جمهور آینده کشور باشیم.

وی به ویژگی‌های فرد اصلح برای ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: پیرو ولایت فقیه بودن، پاک دستی و فساد ستیزی، مردمی بودن و اعتقاد به حضور در بین اقشار مردم از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های فرد اصلح به شمار می‌آیند که در کنار این سه مورد مهم و اساسی موضوعات دیگر مانند انضباط و حساسیت مالی، اخلاق‌مداری، شناخت مشکلات و دیگر موارد نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوطالبی در پایان با بیان اینکه بخشی از رابطه مردم و رئیس جمهور قلبی است، خاطرنشان است: درحقیقت زمانی که مردم ببینند رئیس جمهور پیگیر رفع مشکلات آن‌ها است حتی اگر در این مسیر موفق نباشد نیز دلگرم خواهند شد.

ارسال نظر