حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد:

معیار کاندیدای اصلح ریاست جمهوری ناامیدی کفار از او است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه دینی است، گفت: پس فردی که قصد دارد در قامت رئیس جمهور اسلامی ایران ظاهر شود باید برای تقویت اندیشه دینی تلاش کند و کفار از او ناامید باشند.
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در جمع دانشجویان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی محقق شد که وجهه برتر اقتصادی و یا حتی سیاسی و نظامی بر جریان‌های حاکم در دنیا نداشت.

وی افزود: به لحاظ گفتمانی، نیروی نظامی، اقتصادی و سیاسی دنیا به دو بخش کمونیسم و لیبرالیسم تقسیم شده بود که کمونیسم عمدتا شرق دنیا را گرفته بود و در مقابل آن نیز جریان تفکر لیبرالیسمی قرار داشت که غرب عالم بر اساس آن حرکت می‌کرد و ارزیابی تمامی کشور‌ها و قدرت سیاسی جوامع براساس این دو جریان تحلیل می‌شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خرده گروه‌های سیاسی که در کشور‌های مختلف وجود داشتند در نسبت با یکی از دو تفکر کمونیسم و لیبرالیسم تعریف می‌شدند و هویت مستقلی نداشتند، برای مثال در ایران جریان حزب توده و مجاهدین خلق تابع گفتمان کمونیسمی شرق‌گرا بودند و جریاناتی مانند نهضت آزادی و جبهه ملی تا حدودی متاثر از گفتمان لیبرالیسم حاکم بر دنیا بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: همزمان با این جریان، دنیا درحال تفکیک حوزه دیانت از سیاست بود و جریان سکولاریسم تنها به معنای عدم نسبت دین و سیاست نبود بلکه در تعبیر دقیق آن عدم ارتباط دین با دنیا که شامل سیاست، اجتماع، اقتتصاد و... می‌شود مورد توجه بود و این یعنی دین دارای ایده درمورد حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و دیگر بعد‌های زندگی اجتماعی بشر نیست.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) ایده و گفتمان انقلاب اسلامی را مطرح کرد که طرح آن مربوط به حدود سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۱ بود و اتفاقاتی که حول این گفتمان رقم خورد حدود ۲۷ سال طول کشید تا سرانجام انقلاب اسلامی محقق شد و از زمان آغاز آن اتفاقات متعددی در دنیا رخ داد درواقع امام راحل در دنیایی که همه معتقد بودند دین نسبتی با دنیا و اجتماع ندارد نشان داد اتفاقا این نسبت به شکلی عمیق و از جنس نسبت سیاسی و تاسیس حکومت وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بحث امام خمینی (ره) در کتاب حکومت اسلامی این است که اساس اسلام برای سیاست است و برمبنای همین دیدگاه انقلاب اسلامی تقریبا بیش از چهار دهه دارای حیات تمدنی است یعنی این تفکر موجب شد که تفکر و تمدن جمهوری اسلامی ایران احیا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: ما به واسطه این اندیشه امام خمینی (ره) مقابل دو جریان پر قدرت در دنیا ایستادگی کردیم و ایده‌ای نوین برای مدیریت دنیا ارائه کردیم و امروز بعد از ۴۰ سال از این مقاومت حس غرور ملی داریم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: ایشان در فرمایشات خود به این موضوع اشاره داشتند که ما به قله نزدیک هستیم و برای رسیدن به قله باید استقامت و مقاومت کنیم، اما جریان مقابل دقیقا دنبال این است که مقاومت ما را از بین ببرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم بازخوانی منظومه فکر مقاومت در اندیشه امامین انقلاب، افزود: در ۴۰ سال مقاومتی که انقلاب اسلامی داشته براساس اعترافات بین‌المللی شاخصه‌های علمی و قدرتی خود را افزایش داده است بنابراین باید این مسیر را ادامه دهیم البته در مسیر پیش‌رو ناهواری‌های بسیاری وجود خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: زمانی که گفته می‌شود انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه دینی است پس فردی که قصد دارد در قامت رئیس جمهور اسلامی ایران ظاهر شود باید برای تقویت اندیشه دینی تلاش کند همچنین نکته مهم در این فرد این است که کفار از او ناامید باشند.

وی با بیان اینکه منطق انقلاب اسلامی یعنی منطق اتصال به ولایت، ولی خدا و جمهوری اسلامی زمینه‌ساز اتصال حرکت جهانی به ولایت، ولی الله است، عنوان کرد: آنچه امام خمینی (ره) به ما آموزش داد این بود که هیمنه استکبار را در دنیا و چشم مردم از بین ببریم، اما این امر هزینه دارد و هزینه آن نیز مقاومتی از جنس مقاومت مردم غزه است.

ارسال نظر